Olika Tricks

Minerva

Trådstartare
Det är ju alltid kul med hundar som kan något speciellt :D
Vad kan din hund för trick?
berätta gärna hur ni lärde in dem o kanske släng in en bild? :)
Måste samla på mig en massa idéer när valpis kommer hem.
och hon ska kunna jätte mkt! :banana:

så in med tips och allt vad ni har :D

Sv: Olika Tricks

Min o sambons hund kan bara grunderna, inga tricks än så länge..

Tränade dock pappas hund när jag fortfarande bodde hemma.

Han kan b.la. hoppa på kommando, pussas, kramas, snurra runt, vacker tass.

Hoppa på kommando lärde jag honom när vi var ute och gick, kastade bollar över pinnar som fungerade som hinder och la så småningom till kommandoet "hopp". Så de tycker han är superkul:D

Pussas, pekade på munnen, sa puss och höll en godisbit framför munnen.. Lärde han sig också snabbt.

Kramas lärde jag honom genom att sätta upp tassarna på mina axlar samtidigt som jag sa "kram", fick massor av beröm när han gjorde rätt :)

Snurra runt lärde jag honom genom att snurra honom runt fysiskt dvs jag puttade runt rumpan på honom när vi hade varit ute och han skulle vända på sig för att bli avtorkad om baktassarna. Använder "snurra runt" som kommando:)

Lite bilder
Hopp
Puss

Förutom de vanliga sakerna som sitt, ligg osv. så kan han även vacker tass, snurra och vinka :) Vacker tass var enkelt att lära honom för han har alltid lyft på tassen och vill att man ska hålla den så jag la bara till ordet. Snurra lärde jag in genom att hålla en godisbit framför nosen på honom och föra denbort från mig, mot hans sida så att han var tvungen att snurra runt för att komma åt den, typ :D och Vinka gick till på ungefär samma sätt som vakcer tass, jösses så svårt det är att förklara :D Jag har en liten filmsnutt men när jag hade filmat kom jag på att: just jä-lar det går ju inte att vända på filmen så akta så att du inte får nackspärr när du tittar på den :angel:

http://s78.photobucket.com/albums/j89/Smulis/?action=view&current=P9050001.flv

Åhh vad jag önskar att jag kunde rotera filmen :( men men jag får skylla mig själv.

backa, snurra, rulla, slalom, "åttan", höger tass, vänster tass, "skaka", skall, godis på nosen, godis på tassarna, ja det var ett urval av vad mina hundar kan :).

Våran hund kan; sitt, ligg, stanna, sök, vacker tass, hoppa, skall, sjunga, dansa, give med 5, kram, puss, krypa, sitta som en kanin, - ja allt det där vanliga. :p

Min vovve, kan sitt, ligg, rulla runt, vacker tass (höger vänster), godis på nosen,godis på tassarna, snurra, pussas, hoppa, slalom mellan benen, krypa och alla agility komandon då.
10906781.jpg

13661732.jpg

(ignorera mina miner på bilderna , tack :p)

En jätte bra sida är http://www.hattifnatt.com/aktivering/index.html.

nää va söt han va :love:

tack alla för tipsen :D nu ska jag skriva upp allt så jag kommer ihåg nått av det när valpis kommer hem :D

Min schäfer la alltid tidningrna i hallen. När de var lästa la vi dom på golvet där vi satt. I hallen stod en papperskasse som tidningarna skulle ligga i. Varje gång bar han ut tidningen till kassen. Detta var inget som vi lärt honom, han hade själv noterat att de skulle ligga där. Han var så oerhört observant min älskade Zam.

Izor kan:
- hoppa äver min utsträckta arm.
- hoppa över mitt ena ben.
- hoppa upp på min rygg när jag står på alla fyra, och nu har han även börjat lära sig att sätta sig ner på min rygg.
- ligga ner och vänta på godis med godiset antingen på ena tassen eller på golvet mellan tassarna (behöver inte säga vänta ens en gång, han ligger/sitter stilla tills varsågod kommer).
- kan nästan snurra, han har bara kommit halvvägs, kanske ska lära honom "död hund" istället.:idea:
- tass
- sitt och ligg förstås (men det är ju något han måste kunna).
- ta godis från mina läppar medan han står med ena framtassen på min ena axel (alldeles nytt trick från i helgen).

Något som han inte vill lära sig är att ha godis på nosen, men förmodligen är han rädd om nosen och nosryggen. Att klappa där går bra förstås.

Han har lärt sig på egen hand:
- Håller jag en godis i handen brukar Izor peta/krafsa försynt på handen med tassen. Är det något han verkligen vill (typ gå ut matte) smäller han till mig med tassen, allra helst på mina vader när jag går.
- Att gå runt träd, lyktstolpar mm, vi har bara behövt säga "gå runt" och han fattade det nästan direkt.

Tack tack :D alla charmas av hans trick, tänk sen när man får besök och de ska gå så kan man säga åt hunden att vinka "farväl" :D

jag har lärt min hund att
-ligga ner när jag skjuter :p
-Prata när jag säger "prata"
och så det vanliga, ligg och sitt ^^
sen har jag börjat med att hon ska rullarunt för att jag ska kasta iväg henne boll, det tycker hon är kul :D

prata lärde jag henne, då när hon var mindre, och hon såg att man skulle ut, började hon gäspa så det lät riktgit roligt.
så jag använde selen i min träning,
jag höll på med selen och när hon började låta sa jag "prata" till henne och gav henne en godisbit ^^
så nu kan hon det utantill, har börjat göra det svårare för henne också, t.ex om hon vill ha en godis som jag håller i, jag frågar henne:
-vill du ha?
så ska hon göra ifrån sig ett litet morrande läte samtidigt som hon nickar med huvudet. :D

Min sambo har lärt våran dobermann förutom sitt, ligg, stanna, även tass, både höger och vänster. Då min sambo är millitär har han även lärt henne skydd, då lägger hon sig ner.
Ett annat litet trix han lärt henne är tjockis, då hon lägger sig på sidan och visar magen.............

Min ena hund har ett stort tricks register.

Ett av de roligaste är att hon nickar på kommandot "eller hur", vilket kan vara lite kul om man sitter och pratar och hunden sitter nickandes brevid och håller med. :D

Min kan puss, sitta vackert, spela död, hämta tidningen, städa, vinka, skall, viska (skall utan ljud på in andining), ge grejer till nån, skämmas och en massa andara mer vanliga komandon.

Min hund kan alla de gamla vanliga tricksen som slalom, sitt, tass m.m.

De som däremot är väldigt ovanliga och som imponerar bäst på publiken är att hon kan vinka med sin framtass. Det var egentligen mening att hon skulle spela blyg och lägga tassen på nosen. Men det blev inte som jag ville hunden blev rastlös och börja vifta med tassen... Så då blev det vinka.

Det andra tricket går under namnet tango (eftersom dansa var upptaget). Då ställer hon sig upp på bakbenen och dansar fram och tillbaka och balanserar med tassarna. Hon har grym balans och kan stå ett bra tag.

Sen kan hon give me 5 (en tass), give me 10 (två tassar), känn på den (då boxar hon mig med framtassarna).

:)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
777
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 021
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 250
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 211
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V