Maléne
Trådstartare
Jag har eget stall hemma på gården och mina två hästar och har nu även en inhysning. Jag anser att hästar ska gå ute största delen utav dygnets 24h och det sa jag även när dom kom och tittade på platsen, alltså ut tidigt och in sent självklart får man ta hänsyn till vädret. I början var det inga problem men sen ställdes även systerns häst här som var mager och därför valde dom att ta in hästarna runt 4-tiden okej tänkte jag men diggade inte riktigt att det skulle stå och lysa 10st lysrör i 6-7h varje dag (inte inräknat i hyran direkt) sen åkte systers häst till fodervärd och jag hoppades att det skulle vara slut på "dumheterna" men icke nu fortsättet dom med detta, och ponnyn uppskattar inte att stå själv heller direkt, utan står och gnäggat rätt mycket, lite små stressad när jag kommer ut och tar in mina två, ponnyn kan i bland stå inne i 16h samma tid som jag tycket att utetiden ska vara här är det nu vår så vädret är ju helt underbart även på kvällarna. Lite flumigt och så, vet inte riktigt vad jag vill med tråden men vad tycker ni man ska göra, det är ju deras häst men min gård och stall, tycket väl att dom borde tagit något annat stall egentlugen, något som har samma inställning som dom till utevistelse.