Olika sorters småmaskiga hönät

Sv: Olika sorters småmaskiga hönät

Jag använder de från Caisas Shop eftersom de enligt mig är de mest hållbara men ändå "vänligast" för hästen eller hur man ska förklara det. Jag tycker att många SMHN är väldigt hårda. Sen finns de i många olika storlekar också vilket är positivt.

Samma här, Caisas webshop. Det var helt enkelt enklast att köpa därifrån.

Har i år Hööks nät till hästarna, mest för att vi var inne på Hööks och handlade annat och då slank dessa ner i korgen :)

Jag har när från dalpraktiken. Jag är riktigt nöjd. Har ett 3x3 cm till ena hästen inne och har "fri tillgång" i 4x4 cm ute.

Vi har de från Caisas (som är min ponnys uppfödare förresten ;)) i mitt stall. Vilket är för att stallägaren köpte in därifrån helt enkelt. Men hur är det från Hööks? Ville kika och känna på dem sist jag var in där men de hade inga inne.

Vi har de från Caisas (som är min ponnys uppfödare förresten ;)) i mitt stall. Vilket är för att stallägaren köpte in därifrån helt enkelt. Men hur är det från Hööks? Ville kika och känna på dem sist jag var in där men de hade inga inne.

Lånar tråden. Också nyfiken på de från Hööks. Någon som vet maskstorlek och hur mycket som går i?

Angående Hööks nät så får jag i mellan 7-9 kg beroende på hur blött hösilaget är. Det jag har hänger mot väggen och borde skava lite men inte nätet håller kanon! Plus att hästen är ganska våldsam när han äter... :) Det är mjukt nylånmaterial som inte repar mulen! :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
529
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 946
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar