Olika sorter glucosamin?

S

sebolina

På affären där jag köper mitt glucosamin finns det två burkar som är lika stora, den ena heter bioglucosamin och kostar 375kr sen finn det en som kommer från emin och kostar 325 kr. Nu kommer min fråga, nån som vet om det är nån skillnad på de här två? Eller är det bara priset? Jag köpte ju så klart det dyra (pållen måste ju ha det bästa), men jag undar om det andra är lika bra? Nån som har nån erfarenhet av dessa? Tacksam för svar!

Jag har använt båda två till min häst och har inte märkt någon skillnad mer än att Emin är extremt mycket drygare. Med Emin behöver han bara ett halvt mått per dag, medan man skulle ge två mått per dag med Bioglucosamin. Jag tror att Emin är något starkare, men jag är inte riktigt säker :smirk:

Ok.Kanske är värt att prova emin en gång då. Om det räcker längre oxå så blir det ju ännu billigare :). Man kan ju alltid byta tillbaka om man tycker det är sämre! Tack för hjälpen.

Det sägs att det är bra för vävnader i muskler,skelett och senor.Har funderat på att börja ge min äldre dam det men är lite tveksam :confused:

Jag har jämnfört preparatet till hund och till häst, i stort sett lika, absolut inga stora skillnader. Hund ska ha 1/2 tsk/dag medans hästar äter 1msk/dag.

så då är det ok aztt köpa det till häst men att ge det till hund bara det att man måste ge betydligt mindre?
(men vilket är dyrast? kr/kg eller kr/så mkt som finns i burken?)

det till hund var mer än dubbel så dyrt. jag ger min hund(rek från vet) glukosamin avsett för häst och ser STOR skillnad på hans rörelsemönster ( dåliga leder bak)!

Människor kan använda det, så det går säkert bra till hund oxå!
(Pappa använder Glucosamin som jag köper från Börjes, fast i mindre dos än till häst såklart. Han har blivit MYCKET bättre i sina leder. Så det funkar!) :)

då vill jag veta namn på burk och vart du hittat det? är det samma som
5166.jpg

som man hittar på börjes fodertillskott sida?
och hur mkt ska man ta? tsk? msk?

Jag använder Emins glukosamnin (vit burk med gul etikett) till både häst o hund. Den är både billigare och man ger mindre av den.
Såg att Börjes inte hade den på sin hemsida men jag VET att de har den i affären 198kr/burken(500g). Även Eko-har den fast lite dyrare då (220kr)

ja det är den sorten som "jet" la in bild på.

ger min hund 1tsk/dag men han är STOR(grand danios på 90kg) vet. sa att en normalstor hund ska ha ca 1/2tsk /dag

min hund väger mellan 30 och 40 kg (han är lite mager.. men har inte så mkt matlust.... bara om man ger honom burkmat som inte är så billigt)
då ska han ha halv tsk då?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 864
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Det svider i hjärtat, men då min ekonomi blivit förändrad så måste jag sälja två tavlor. Jag tänkte om det är någon här som har...
2
Svar
21
· Visningar
3 071
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Hästmänniskan Jag har de senaste sex månaderna surfat runt bland saluannonserna av häst på internet, fyra år sedan sist. Det verkar som det blivit...
Svar
14
· Visningar
2 044
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka