Olika reglar gällande "reklam"

C

carink

Jag har uppmärksammat att åsikterna går isär gällande reklam eller icke reklam här på bukefalos. Att tex fråga om Hööks diverse täcken är bra eller dåliga, om ett visst märke på stövel är bra osv eller om någon frågar var man kan köpa en viss sorts ridbyxa då får man tom sätta ut en länk till en websida eller en butik där de säljs. Frågar man däremot om tex en anordnare av ridläger är bra eller dålig då tas tråden bort omedelbart för då är det helt plötsligt reklam! Nej låt dessa forum vara öppna för alla sorters tips och kommentarer eller förbjud i så fall all sorts "reklam".
Dålig stil tycker jag!
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Ingen annan som har några synpunkter på detta? Det känns som det är moderatorn som själv avgör vad som passar här på buke!
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Håller med om att det känns väldigt godtyckligt vilka inlägg som tas bort.Har själv råkat ut för detta flera gånger och jag har definitivt inte gjort reklam!Vore bra om moderatorn kunde förklara denna godtycklighet!
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

jag håller med, jättesvårt att veta. :confused:
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Håller med dig. Det skulle ju vara jättebra o kunna fråga här om råd när man ska välja ridläger t.ex eller liknande saker.

Kanske nån moderator kan svara på varför det är såhär?
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Hej!

Jag kan också hålla med att det kan kännas lite godtyckligt. Men jag har också minnen av smutskastningen som oftast blir i "vilket ridläger/ridskola är bra"-trådar. Det är en svår linje att gå på, vad är reklam och vad är inte.

Men visst skulle det vara roligt om man kunde ha tex en tips/inte tips-sida, där man kan skriva om man vill veta om något visst ställe, naturligtvis får väl moderatorstackaren rensa bort regelrätt reklam, men annars vore det en bra ide´, finns ju massa ställen man inte vet om för att ingen kan tipsa en..

/ Lavinia, som gärna skulle vilja hitta bra ridläger för "vuxna".
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Råd om ridläger finns det väl ett forum på ridlager.org om den sidan nu finns kvar?
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Ja tack! Gärna ett svar vad det är för skillnad!??
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Kan bara tillägga att det gäller småbutiker också...
Vet att åtminstonde två stycken som har småbutiker eller som är små har blivit borttagna.
Men det verkar som om man är "större" är det helt ok att göra reklam.
Kanske skillnaden ligger i om man har "eget" och inte är så känd eller...

Samma med inlägg om "egna" hingsten verkar också gå efter hur "känd" du är.
De som är lite större verkar få ha kvar sina inlägg oavsett hur mycket de tjatar om hur fin den egna hingsten är. Medans de mindre plockas bort.
Väntar med spänning på föklaring.
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Jag skulle gissa att skillnaden är att när det gäller hööks frågar man om en fysisk pryl, den är ju som den är alltid.
Pratar man om ridläger osv diskuterar man ridlärare, personer och saker som kan vara olika varje gång. Tex kanske jag var på ett ridläger vecka 1 där ridläraren var skitdålig tyckte jag, men kanske hade hon PMS :p just då och så är hon hur bra som helst vecka 2. Eller så kanske jag tyckte hon var dålig för att hon inte kunde göra så att jag red bättre, men jag kanske är ett hopplöst fall som inte hon kan göra nått åt :crazy: :p
Alltså är min uppfattning av ett ridläger väldigt personlig och kan ge ett dåligt/bra rykte helt utan grund.

Det är min gissning. Dessutom står det väl i forumreglerna att personer inte ska diskuteras, och det gör man ju inte om man pratar om hööks-grejer :idea:
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Jag skulle gissa att skillnaden är att när det gäller hööks frågar man om en fysisk pryl, den är ju som den är alltid.
Pratar man om ridläger osv diskuterar man ridlärare, personer och saker som kan vara olika varje gång. Tex kanske jag var på ett ridläger vecka 1 där ridläraren var skitdålig tyckte jag, men kanske hade hon PMS :p just då och så är hon hur bra som helst vecka 2. Eller så kanske jag tyckte hon var dålig för att hon inte kunde göra så att jag red bättre, men jag kanske är ett hopplöst fall som inte hon kan göra nått åt :crazy: :p
Alltså är min uppfattning av ett ridläger väldigt personlig och kan ge ett dåligt/bra rykte helt utan grund.

Det är min gissning. Dessutom står det väl i forumreglerna att personer inte ska diskuteras, och det gör man ju inte om man pratar om hööks-grejer :idea:
Jag kan helt och fullt förstå vad du menar ang ridläger men jag menar att "reglerna"här på buke ang reklam är olika beroende på vilket företag man pratar om. Håller med snuffsie och undrar varför dessa småbutiker inte får nämnas här? De plockas bort direkt. Kanske måste företaget annonsera på buke :angel: för att få nämnas. Nej skärpning! Antingen ska man få nämna vilket förtag man vill eller inget!!
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Fast jag tycker ofta jag ser länkar till olika "småföretag" när folk undrar vart man kan köpa det ena eller det andra?
Men att sedan diskutera dessa butiker, själva butiken och dess representanter kan jag väl tycka är olämpligt... Typ om de är otrevliga, sena leveranser, oseriösa osv...
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Tycker det är konstigt att vi inte kan få svar från moderatorn.
Har tyckt att buke varit det självklara valet,men nu har mkt försämrats här.
Det är mkt som känns godtyckligt numera!
Det var bättre förr!
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

om ni diskuterar saken i rätt forum (Bukefalos-hjälp) så är det större chans att ni får svar skulle jag tro..
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Jag håller med, men håller också med F.C om att detta kanske inte var riktigt rätt forum att ta upp tråden i.
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Sen är det skillnad på att länka till sin EGNA nätaffär (vilket jag har uppmärksammat att TS har gjort flera ggr....) och till en nätaffär som man handlat från nån gång.....
:cool:
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Instämmer :bow: , och sen är det en sak om vissa tipsar om samma eviga märke/kedja i precis Varje tråd eller om man tipsar om flera olika produkter osv. finns flera typ exempel .
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Har du länkat till din egen affär förstår jag inte hur du kan med att klaga, självklart är det inte tillåtet.

Använd sökfunktionen. Sök på ordet reklam och du får upp fyra SIDOR med trådar.

Nu är det här ännu en tråd där ni kräver solklara regler, det finns inte, moderatorernas bedömningsförmåga får styra och mer kan man inte göra. Men läs åtminstone vad som skrivits tidigare.
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 172
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp