Olika reglar gällande "reklam"

Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Ja så är det, att man har länkat till egen verksamhet i många trådar och inlägg. Detta är inte tillåtet enligt gällande regler, och jag har PM:at TS om detta vid några tillfällen.

Vad gäller ridskolor kan jag ej svara på eftersom det inte faller under utrustning, så här får man vända sig till aktuell moderator.
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Utdrag ur forumreglerna:
Diskutera inte enskilda personer, varken namngivna eller beskrivna så att någon förstår vem du menar. Likaså skall inte företag som är starkt förknippande med en eller ett fåtal personer diskuteras, då detta ofta leder till reklam för, personagrepp på eller smutskastning av dessa.

Reklam, annonsering och marknadsföring är inte tillåtet på forumet. Vill man marknadsföra, sälja eller efterlysa något kan detta göras på annonssidorna, länksidorna eller genom att köpa banner-plats på sidorna.


Stora företag är oftast inte starkt förknippade med en eller ett fåtal personer, vilket däremot tex småbutiker och ridläger är.
Sen kan kanske tycka att efterlysningar av olika produkter ska ligga under efterlysningar, men det skulle ju inte fungera praktiskt...
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Har precis läst igenom vad som skrivits och har då en liten fråga...
Om ens egen butik eller varor eller häst/hingst kommenteras här på buke i något inlägg, har man då rättighet att svara?
Eller får man inte göra det? Räknas det som otillåten reklam om man svarar?
Tacksam för svar.
mvh El
 
Sv: Olika reglar gällande "reklam"

Man bör undvika det, för på ett eller annat sätt kommer saken att uppfattas som reklam. Men det är en knepig sits, och balansgång på en sytråd.

Sen beror det ju även på vad som skrivs, notera att namngivna företag eller personer inte ska diskuteras i forumen. Något som skett officiellt lär ju bli svårt att undvika, dvs offentliga personer i offentliga sammanhang kan vara ok att diskuteras till en viss gräns. Men inte påstådda händelser om samma personer som ska ha förkommit osv på andra platser.

Uja så rörigt det blev, hoppas du begriper vad jag menar.:crazy:
 

Liknande trådar

Bukefalos Hej! Jag har återvänt till Buke efter många års bortavaro och då får man ju uppdatera sig lite på forumreglerna 🙂 Jag känner mig dock...
Svar
4
· Visningar
1 221
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Ridning Hej! IngelaH, heter jag som många vet och är huvudmoderator på forumet Klassisk RidKONST. Ja för mig och många andra är ridningen en...
Svar
0
· Visningar
3 172
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp