Olika liniment

L

Love_energy

vad är det för skilnad mellan RADITAL LINIMENT och ECLIPSBLUE LOTION?

Sv: Olika liniment

radital är ett lätt värmande liniment medans blue lotion är kylande.. radital kan användas både innan och efter, dock används blue lotion endast efter träning..

Liniment blue (Eclipse blue lotion) har en kylande -och sedan värmande effekt. Den kan användas som förberedelse till hårt arbete och även i efterhand. Kan användas med eller utan stallbandage.

Typ så står det på flaskan iaf..

så om jag ska iväg på tävling kan jag använda det på morgonen/kvällen innan? men även efter?

tycker det står typ samma

alltså, inom trav är användning av preparat med prestationsförhöjande förmåga doping.. inom ridsport vet jag dessvärre ej.. dessutom så tycker jag inte att man ska använda varken det ena än det andra innan utan det använder man efter att man tränat/tävlat. det är min åsikt iaf..

Låter vettigt. Tänkte mest att man HAR varit ute dagen innan på en lätt jogging tur och tar på lite ifall om...

alltså, inom trav är användning av preparat med prestationsförhöjande förmåga doping.. inom ridsport vet jag dessvärre ej.. dessutom så tycker jag inte att man ska använda varken det ena än det andra innan utan det använder man efter att man tränat/tävlat. det är min åsikt iaf..

Men inget av de liniment som nämns hittills i tråden har någon karenstid inom travet, liniment kan väl möjligtvis tolkas som smärtstillande men absolut inte prestationshöjande.

det går nog bra att göra så med..

ghost får jag byta ut ordet prestationsförhöjande till smärtstillande? ibland får jag total hjärnsläpp och glömmerordförrådet totalt.. ber om ursäkt!:crazy:

det som e godkänt av STC (travmojjset) är inte klassat som doping = inte prestationshöjande.. använder själv (på migsjälv altså) bloue lotion och kan inte se någon "doping" direkt av det....

glukosamin är däremot 30dagars karens på ;) men de e ju en annan historia...

Liknande trådar

Hästvård Trots många år i hästbranschen har jag aldrig riktigt anammat konceptet liniment. Tycker mest arnika blir tufsigt i pälsen, det röda...
Svar
13
· Visningar
1 486
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 403
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
961
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Är med i en facebook-grupp med hästmänniskor från hela världen och ser att framför allt på brittiska öarna, är det väldigt vanligt att...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 173
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21