Olika långa ben?????

orcide

Trådstartare
Jag såg idag på en häst att bakbenen var olika långa??!!

Om jag förklarar så här :
från kotan ovanför hoven går ett ben som är rakt upp till "knät" .
På denna häst var dessa raka ben olika långa!!
Det skillde säkert 10-15cm.

Har någon sett något sånt här o vad kan man göra åt det ???

Detta är alltså en fullvuxen häst.

Sv: Olika långa ben?????

Vad man kan göra åt det har jag ingen aning om.
Men jag vet en som har en varmblodstravare som har olika långa framben, han är omkring 15 år gammal och går numera mest som sällskapshäst även om han får komma ut och busa i skogen ibland. Fast han har ridits flitigt under alla år (har aldrig gått på travet) och bara mått bra.

Immer

Sv: Olika långa ben?????

Jag har träffat på ett halvblodssto med olika långa ben pga en skadad tillväxtzon som åring (fraktur på bogbladet bl a ). Hon gick som avelssto och verkade klara det bra men hade aldrig blivit inriden.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 356
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
563
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 277
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka