Olika divisioner och ryttare

E

Emmie89

Kan jag rida div 3 i höst på en häst som har gått div 2 i våras med ägaren? Vore tacksam för snabba svar!(Har inget TR hemma därför ställer jag frågan här)

Sv: Olika divisioner och ryttare

Det avgör inte TR. Det är olika i olika distrikt eftersom distrikten anordnar division tre och två, mitt tips är att kolla efter ditt distrikts allsvenskreregler. De brukar ligga på distriktets hemsida. :)

Jag kikade lite på Stockholms regler (antar att du hör hemma i Stockholm om du bor i Södertälje).

Det jag kan hitta är

"Ryttare/häst/ponny som startat div II, tilåts därefter inte starta i div III i samma gren inom den närmaste 12-månadersperioden.
Syskonregeln TR1 mom 132 gäller inte allsvenskans olika divisioner."

Som jag förstår det är det inte OK.

Undantag kan ges vid stadigvarande ryttarbyte efter tillsånd av SvRF, står det lite längre ner i samma text. Du kan själv läsa... http://www2.ridsport.se/stockholm/files/{5F908A08-588B-4ECD-B883-EF9972E88080}.pdf

aaa hitta den där. Men tack ändå! :)

kan Huvudmoderator radera denna tråd?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 883
Senast: mars
·
Tävling Hej! Jag behöver hjälp att tolka TR 2023 Hoppning. Såhär står det: ”2. Träns / huvudlag 2.1. På tävlingsområdet ska hästen ledas i...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
897
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka