Olika beteende

Ankan

Trådstartare
Jag brukar låna en grannes hund å gå promenader med och funderar på en sak. När jag är ute med henne själv (eller när pojkvännen och grannens andra hund också är med) är hon heeelt annorlunda än när matte är med och går. Jag upplever att jag är helt lika med henne när jag är själv och när matte är med men det känns som att jag har en annan hund i kopplet. Jag är mycket med grannen och hundarna och det är bara just på promenaderna som jag märker skillnaden. Hur kan det komma sig?

Sv: Olika beteende

Min förra schäfer gick som ett ljus med nya personer - tills han lärde känna dom - då vart han dragmonstret han var till vardags. Jag tolkade det som osäkerhet. Att han sen var trevligare som osäker var ju synd.

Sv: Olika beteende

Den här vovvan känner mig väl. Vi umgås med henne (och hennes mor å matte) i stort sett dagligen. Så i det här fallet måste det vara något annat :) Hon tycker nog egentligen att jag är hennes människa faktiskti :love: Är jag med är lixom ingen annan intressant :love:

Liknande trådar

Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
656
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 041
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 647
Senast: tanten
·
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: Rumpnissen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka