panzy

Trådstartare
Old mac\'s

Vet att detta har varit uppe tidigare...
Erfarenheter.... hur länge håller de? passform? stötdämpning?
funderar på att köpa till min pålle som bara tappar sina skor hela tiden, har försökt barfota nu i vinter men han ömmar fortfarande (har gått barfota sen höstlovet)... och helst vill jag inte sko honom igen...

Re: Old mac\'s

Jag har använt Old Mac's en del under mitt barfotaförsök med fjordingen.

På plussidan: De är lätta att ta av och på, jag har inte haft några problem med skav trots att hästen haft dem i hagen, de sitter på plats bra. Hästen rör sig obehindrat.

På minussidan: De känns lite klumpiga, de har inga broddar.

Re: Old mac\'s

hur mycket har du användt dem?? hur mycket håller de????
Har räknat lite på det (det står ju att det är billigare än att sko) och de måste hålla i ett år för att jag ska tjäna in kostnaden för inköpet ( hästen ska ju ändå verkas samtidigt) men samtidigt måste det vara bättre för hovarna att gå oskodda...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 371
Senast: Miingla
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur