Old Mac´s

A

artchie_1997

Är det någon här som har Old Macs funtionshästskor?
Hurdana är de? funkar de? vill veta allt... :p

tack för svar :bow:

Det finns många trådar skrivet här om det. Jag(hästen) har använt Old mac's i några månader, det har gått jättebra. Jag trivs med dom, kan kännas lite klumpigt när man tränar, men har man tillgång till mjuk ridbana så kan man ju träna utan dom och bara ha de på ridturer. Jag har hört om folk vars hästar fått skavsår av spännet runt karleden, men jag har aldrig råkat ut för det och hästen har haft de på ridturer ca 6dagar i veckan.

De sitter bra, hästen är oberörd.
Dock så är de hala vid kyla och is. Även lite hala i regnblöt skog. De hade varit bättre om de gick att brodda.
Ändå bättre än järnskor och som sagt de påverkar inte hästen alls.

Anki

Har lånat ett par till framhovarna när jag red och badade med min häst. Funkade jätte bra. Hästen tog två konfunderade steg, men brydde sig sen inte mer.

Satt kvar även i vattnet där vi stojade runt rätt bra. :D

Vet dock att de blir hala vid halt underlag som blöta rötter och is.

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: Zetly
·
Tjatter Det här är en chansning, men jag har sett andra få svar på liknande chansningar. I engelskundervisningen under högstadiet eller...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
569
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka