K
Krulidut
Ska börja rida in en av Ölandshäst projekts hästarna (hästar imp. från estalnad - sammablodstyp.)
Iallafall hon är inriden så långt att hon kan skritta trava och galoppera göra halt och svänga och det går (här och häpna) nätt och gämt att rida ut på henneXD
vet dock inte hur gammal hon är men endå..
men åproblemen är följande som jag ska lära henne på unge fär ett år med undan tag då hon hyrs ut till hon som ridit in henne en så länge...
Hämta i hagen tar drygt 3 timmar då man får valla upp henne ... (säher hon som hurt henne i sommras..)
Man binder fast henne hårt när man sadlar annars snurrar hon runt.
När man sitter upp så står hon inte stilla
Hon är otroligt vinglig när man rider i tracv er galopp och även lite i skritt.
När man svänger släpper man i ytter tygeln och drar i inner :smirk:
När man rider ut för böjer hon sig i halsen (iallafall när tidigare ryttaren red henne..)
I trav och galopp går det inte att svänga typ (ialladfall inte igaloppen..)
Hon är rädd för människan
Hon är rädd för mycket.
mina mål är typ tärt imot alla dom där sakerna
men jag ska börja bearbeta henne på marken typ promenader, släppa henne i rundcorallen och bortsa mycket
hon ska dock ALLTD få ta sig en trav och galopp i båda varven så hon inte glömmer, kommer även rida lite då och då typ :P
jag komer bara rida henne på helgerna för hon står typ halvägs till kalmar från lilla Borgholm och bussen jkostar 50 spänn tur och retur...
Men dte får ta den tiden det ttar
halterna och att svänga ska funka innan jag börjar trava och svänga osså
typs? har nämligen aldrig ridit in en häst innan ?
Iallafall hon är inriden så långt att hon kan skritta trava och galoppera göra halt och svänga och det går (här och häpna) nätt och gämt att rida ut på henneXD
vet dock inte hur gammal hon är men endå..
men åproblemen är följande som jag ska lära henne på unge fär ett år med undan tag då hon hyrs ut till hon som ridit in henne en så länge...
Hämta i hagen tar drygt 3 timmar då man får valla upp henne ... (säher hon som hurt henne i sommras..)
Man binder fast henne hårt när man sadlar annars snurrar hon runt.
När man sitter upp så står hon inte stilla
Hon är otroligt vinglig när man rider i tracv er galopp och även lite i skritt.
När man svänger släpper man i ytter tygeln och drar i inner :smirk:
När man rider ut för böjer hon sig i halsen (iallafall när tidigare ryttaren red henne..)
I trav och galopp går det inte att svänga typ (ialladfall inte igaloppen..)
Hon är rädd för människan
Hon är rädd för mycket.
mina mål är typ tärt imot alla dom där sakerna
men jag ska börja bearbeta henne på marken typ promenader, släppa henne i rundcorallen och bortsa mycket
hon ska dock ALLTD få ta sig en trav och galopp i båda varven så hon inte glömmer, kommer även rida lite då och då typ :P
jag komer bara rida henne på helgerna för hon står typ halvägs till kalmar från lilla Borgholm och bussen jkostar 50 spänn tur och retur...
Men dte får ta den tiden det ttar
halterna och att svänga ska funka innan jag börjar trava och svänga osså
typs? har nämligen aldrig ridit in en häst innan ?