Bra att informationen når ut till så många som möjligt!Börjar bli väldigt många helt nya bukare som vill ha det där pappret
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra att informationen når ut till så många som möjligt!Börjar bli väldigt många helt nya bukare som vill ha det där pappret
Jag har den rasen och bor inom den tingsrättens område men har inte en aningHaha yes! Trodde det var mer allmänt känt vem det gällde, men tydligen inte.
Jag har den rasen och bor inom den tingsrättens område men har inte en aning
Är lätt nyfiken, men "behöver" egentligen inte veta, är helt 100% supersäker på att det inte är mina uppfödare i varje fall.
Så bra att det blev fällande dom, hoppas hen fick höga dagsböter! Och att det blir djurförbud och uteslutning ur SKK.
Nej, det är definitivt inte dina uppfödare.
Vill du veta så hör av dig.
Tyvärr inga höga dagsböter. 13500 totalt..
Antalet dagsböter visar hur allvarligt lagen/domstolen anser att brottet är.Jag har den rasen och bor inom den tingsrättens område men har inte en aning
Är lätt nyfiken, men "behöver" egentligen inte veta, är helt 100% supersäker på att det inte är mina uppfödare i varje fall.
Så bra att det blev fällande dom, hoppas hen fick höga dagsböter! Och att det blir djurförbud och uteslutning ur SKK.
Antalet dagsböter visar hur allvarligt lagen/domstolen anser att brottet är.
Hur höga dagsböterna blir beror på personens ekonomiska förhållanden (inkomst, förmögenhet/skulder, försörjningsbörda för barn).
Olika personer kan alltså få olika belopp för samma brott men med samma antal dagsböter. Ett lågt totalt belopp kan bero på att personen saknar inkomst/tillgångar.
Bra att informationen når ut till så många som möjligt!
Jag vet också hur dagsböter sätts, men önskar ändå att hen hade fått ett högre belopp. Kanske hade varit rimligt att få motsvarande summa som en kortavans inbringar x genomsnittligt antal valpar i en kull?Antalet dagsböter visar hur allvarligt lagen/domstolen anser att brottet är.
Hur höga dagsböterna blir beror på personens ekonomiska förhållanden (inkomst, förmögenhet/skulder, försörjningsbörda för barn).
Olika personer kan alltså få olika belopp för samma brott men med samma antal dagsböter. Ett lågt totalt belopp kan bero på att personen saknar inkomst/tillgångar.
Årsinkomsten är dock låg. Hon kan ju inte ha mycket till inkomst utöver kullarna (som säljs dyrt)Läste FUP igen. Hon tar två kullar aussies om året och har gjort i flera år. Redovisad inkomst: 150000/år.
Det är ju ett skämt. Hon tog nästan 20000 per valp när kuperingen var aktuell, priset lär ju inte ha sjunkit sen dess.
Skatteverket nästa?
Läste FUP igen. Hon tar två kullar aussies om året och har gjort i flera år. Redovisad inkomst: 150000/år.
Det är ju ett skämt. Hon tog nästan 20000 per valp när kuperingen var aktuell, priset lär ju inte ha sjunkit sen dess.
Skatteverket nästa?
Årsinkomsten är dock låg. Hon kan ju inte ha mycket till inkomst utöver kullarna (som säljs dyrt)
12500:-/mån före skatt är inte mycket till inkomst.
Nej, men de går generellt bättre på utställning trots att svansen ej ska bedömas.Har inte koll på aussie, får man mer betalt för kort svans än full svans?
Ok förstår.Nej, men de går generellt bättre på utställning trots att svansen ej ska bedömas.
I USA är stubbsvans rasstandard (tror jag?), så där kuperas de med svans... Rimligt.
Ok förstår.
Såg att hon dessutom kuperat med gummisnodd måste vara otroligt smärtsamt. Usch.
Jag skulle också vilja läsa FUP, kan du skicka PM?Ja, snodd eller snöre...
Vilket hon ju förnekar, men sen erkänner.
Haha, absolut. Skrev ovan att man gärna kan PMa mig om man är intresserad så skickar jag länk, men jag löserJag skulle också vilja läsa FUP, kan du skicka PM?
Då borde hon rimligtvis ha en högre årsinkomst än 150000 med tanke på kullarna.Hon jobbar i nuläget iaf.
Då borde hon rimligtvis ha en högre årsinkomst än 150000 med tanke på kullarna.