G
GaurdianAngel
Sv: Okynnes skällande?
Har väl inte direkt totaldissat någons teori. :smirk: Du skrev vad Du trodde på och har märkt fungerat. Jag skriver vad jag tror på och vet fungerar. Sedan får trådskaparen själv sålla ut vad hon tycker verkar vara bra och framför allt tror sig fungera på sin hund.
Som Du skriver så fungerar alla hundar olika och det finns ingen universalmetod, man får testa sig fram med metoder som man anser fungera bäst utifrån sin och hundens relation.
Ja, men inte genom att totaldissa andras teorier, men å andra sidan så är det rätt svårt att uttrycka sej så här kort på ett forum och får det att framstå som man menar... Vem vet vi kanske har samma ideer i slutändan trots allt...
Har väl inte direkt totaldissat någons teori. :smirk: Du skrev vad Du trodde på och har märkt fungerat. Jag skriver vad jag tror på och vet fungerar. Sedan får trådskaparen själv sålla ut vad hon tycker verkar vara bra och framför allt tror sig fungera på sin hund.
Som Du skriver så fungerar alla hundar olika och det finns ingen universalmetod, man får testa sig fram med metoder som man anser fungera bäst utifrån sin och hundens relation.
Absolut, fungerar godis så visst är det en bra metod att se till att hunden får en positiv upplevelse av folk som går förbi. För andra hundar kan det vara lek eller bli skickad på sök. Det där vet bara ägaren.Hihi, men det var ju inte det som var frågan från början... Grejen är väl kanske att hon ska få mötet med de som går förbi att bli en possitiv upplevelse och då måste ju godis vara det bästa?