Okontrollerade ryckningar...

Dingelass

Trådstartare
För nån vecka sedan ringde min man mej på jobbet och berättade att vår dotter (15mån) hade nickat till med huvudet i nån okontrollerad rörelse när de suttit o ätit frukost,
då blev jag inte särskillt oroad men vi ringde ändå till bvc och de trodde inte att det var något att oroa sej för så vi tänkte inte mer på det.

Igår gjorde hon det flertalet gånger fast nu rullade hon med hela huvudet och ryckte okontrollerat,
nästan så att hon tappade balansen utav det när hon stod upp.

Såg riktigt otäckt ut och nu har jag en stor orosklump i magen som inte försvinner och vi har inte fått tid hos doktorn förräns nästa vecka...:confused:

Nån som har några teorier eller kan stilla min oro??
 
Sv: Okontrollerade ryckningar...

EP kanske?

Men det är bara vilda spekulationer och även om oturen skulle vara framme går det medicinera.

*kram*
 
Sv: Okontrollerade ryckningar...

En kompis dotter gjorde i princip samma sak som du berätter om, tror hon dock var halvåret yngre. I hennes fall, om jag inte missminner mig, handlade det om en mognadssak. Det var med andra ord inget att oroa sig för, det skulle växa bort, vilket det har gjort nu.
 
Sv: Okontrollerade ryckningar...

åhhh,vad skönt att höra!
Jag har tänkt på det,att det kanske är kroppen som inte hinner med riktigt...man vill ju tro att det inte ska vara nåt allvarligt!
 
Sv: Okontrollerade ryckningar...

EP kanske?

Men det är bara vilda spekulationer och även om oturen skulle vara framme går det medicinera.

*kram*

EP som i epilepsi?

Isåfall har jag funderat över det med,fast det tror jag inte för när hon kastat med huvudet sådär så har hon ändå fortsatt med det hon höll på med samtidigt,precis som om att hon inte visste att hon kastade med huvudet.

Nu kan ju inte jag särskillt mkt om epilepsi,men vid ett sånt anfall så "försvinner" man väl en kort stund?
 
Sv: Okontrollerade ryckningar...

Ja, jag menade epelepis.

Och precis som du säger så "försvinner" man under anfallen.


Kanske huvudet bara blivit lite för tungt när hon vuxit? Dålig på att förklara.:p

Det bästa är att helt enkelt låta BVC ta en titt så sliper ni oroa er i onödan.
 

Liknande trådar

R
Hundhälsa Hej! Jag har kikat runt på en massa olika forum på nätet och tycker att ni som finns på detta forumet verkar så himla hjälpsamma och...
Svar
9
· Visningar
14 081
Hästvård Idag hände något riktigt otäckt, och det kändes som att en kär vän skulle lämna oss. Min vän M släppte ut sina tre hästar idag, de...
Svar
19
· Visningar
2 931
Senast: Agrimonia
·
D
Hästvård Idag har tandläkaren varit här hos hästen, och gjort en ordentlig undersökning. Han verkade väldigt proffsig och använde munstege med...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare
  • Föräldrar till barn som rider

Omröstningar

Tillbaka
Upp