Öknens jakthundar

Sv: Öknens jakthundar

Då var det nog Altezza du såg. Hon lyckas charma alla och hennes ägare bor inte allt för långt ifrån den utställningen, så han var nog där :p

Såhär såg azawakhen ut igår. Som sagt var, smal, men inte så som förut.

dsc_3946-copy_4548139.jpg

Förövrigt tycker jag att hanen är lite charmig även om han inte visar upp någon väluppfostrad sida av sig :p

Ja det låter inte särskiljt friskt. :( Måste ju haft något fel någonstans.
Vilken ras var det?

Jo de extriöra iakttagelserna stämmer nog rätt bra. De är lite mer... strömlinjeformade helt enkelt! :D
Men jag tycker kappisarna är jättefina, föredrar nog den mindre bålen framför utställningsvarianten. Men alla greys är ju fina! :D

Ja det låter inte särskiljt friskt. :( Måste ju haft något fel någonstans.
Vilken ras var det?

Saluki!
Men den andra hon hade han hade nästan svårt för att hålla nere sin vikt, den fick hon ha koll på så han inte blev för tjock :D

Nu ska jag sova, godnatt :) zzzzzzz

Grejen är ju med dessa vinthundar (de jag har erfarenhet av i alla fall) att det är bara antingen eller! :p Matvrak eller matvägran liksom! De är riktigt glupna när de väl är glupna... som jag skrev innan, t.o.m. stearinljus och talgbollar är ju aptitligt... :D

Jag gillar också kapp-varianten mer än utställningsvarianten. Aningsfulls hund Harry är ett exempel på kappgreyhound som jag verkligen gillar. Fin i hullet, pigg och glad trots att han är gamling och kan vara riktigt tjusig när han väl känner för det :love:

Delvins kl.

Alla hundar är snarare gjorda för lite undervikt än övervikt. Jag tkr att det är väldigt konstigt att folk inte förstår det!
Precis som du skriver så kan många individer vara jätteknepiga med maten i undhundsåldern och man ska bara vara glad om den unga hunden håller den smala linjen! Då undviker man att hunden får för stora påfrestningar på bla leder, senor mm

Det finns säkert idioter i denna värld som magrar av sina vinthundar lite för att få dom mer "eleganta" det är den typen av människor som inte orkar motionera hundarna så att de utvecklar muskler och ett vackert stramt utseende, ist ser de unghundiga ut livet ut.. Men ska jag vara ärlig så har jag inte sett många sånna dessutom belönas inte sånt i uts ringarna tex.

Men det är väl inte värre än alla övriga raser ur kondition som inte får ngn träning, helt ärligt hur många har inte sett övergödda rottisar för att dom för ögat ska få lite mer "massa", sen att dom inte har en enda muskel spelar ingen roll.

Så om ni ser en jättesmal liten vinthund så är det väl oftast inte så att dom ser ut så för att ägaren vill det utan för att hundarna naturligt kan vara dåliga på att äta (har en superkräsen tik själv som just nu står under stundvis tvångsmatning för att gå upp i vikt:devil:)
Vad jag kan hålla med om är att när hundarna inte äter så struntar många i motionen för dom är rädda om det lilla hull som hunden har kvar. Där gör dom fel, en icke aktiv vinthund är oftast inte en hungrig sådan heller så det hela skapar lixom en ond cirkel!

Bra skrivet :)

Här är förövrigt en bild på azawakhen Maja på lure coursing. Fotade bilden på tävlingen som var igår (måndag).

DSC_4512copy.jpg

Fin bild! :love:
jag älskar vinthundar in action!
Önskar bara ngn kunde fota mina när dom är på banan....

Hojta till när du har något på G eller råkar befinna dig nära Sthlm så fotar jag om jag har möjlighet :p

Jag tycker den är jättevacker, utstrålar elegans, styrka och skönhet, precis som en vinthund ska. :love:

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 134
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Min svägerska har precis fått ta bort sin gamla hund. Innan avlivningen var hon och hennes sambo bestämda med att det inte skulle bli...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: Domino_s
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka