okända namn?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FadeAway
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 295

FadeAway

Trådstartare
Min pålles mor har två avkommor med okända namn. Hur kommer sig detta? Bägge är halvblod med gröna papper.

Sv: okända namn?

Troligen att de är födda på den tiden man fick registrera halvblodsföl utan namn. D v s innan det blev passtvång.

För att man inte alltid registrerade med namn på den tiden.

Kontakta ASVH och tala om vad avkommorna heter så att de kan rätta.

Det är ju det jag var nyfiken på. Har tyvärr ingen kontakt med uppfödaren så jag vet inte vad de heter :)

Om det inte är allt för gamla så prova att söka stammen i blup.se
Jag har lyckats hitta upp några på det viset.

De finns redan med där men under okänt namn.
Mina försök att googla gav tyvärr inget. Tippar på att de är födda runt 90.

Står det inga registreringsnummer på dem heller i BLUP-basen?

Vårt gamla sto har fått dödfödda tvillingar 1998, smat ett missbildat dödfött föl 2007 - alla dessa står som "okända" på ASVHs sida...

Okända namn - ja, men inte okänt vad som hänt med dom:crazy::D

De har registreringsnummer. :)

Då bör siffra 2 och 3 ange födelseåren.
De första två anger ju raskoden (halvblod har ju 04 om de är renrasiga).

En häst som har reg nr 0492**** är renrasigt HBL född 1992, på det sättet kan du ju åtminstone se när de är födda.

Nu var det ju namnen du ville komma fram till så skicka ett mail till ASVH - info@asvh.se och fråga dem. Har de registreringsnummer borde de kunna se vem som är senaste reg ägare också. Då kan du kontakta dem om nu inte ASVH kan ge någon info om deras namn.

Nu hade bara en av dem ett regnummer. Den var född 91 :)
Jag har tidigare försökt att kontakat uppfödaren via brev men inte fått svar så jag vill inte verka påflugen.

Jag kikade på min mosters uppfödningar häromdagen, dom av hennes som stod med okänt namn var dom 2 som har avlidit innan passtvånget kom. Kan det vara en lösning? Att dom alltså ine har ngt pass.

Mycket möjligt tycker dock att det ser himla trist ut med så många med okända namn särskillt de som är lite äldre. :crazy:

Liknande trådar

Kropp & Själ Ett av mina barn, snart 17 har bytt förnamn, det går riktigt bra för oss här hemma att komma ihåg att använda rätt namn och vi jobbar...
2
Svar
26
· Visningar
2 915
Senast: Otherside
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 029
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Läkaren frågade idag om jag funderat på sjukersättning. Jag svarade att jag inte är där än. För jag tror att FK kommer att kräva att...
2
Svar
21
· Visningar
2 607
Senast: Alexandra_W
·
Hemmet Kommer uppdatera denna tråden när det är dags för nästa rum, men vi börjar med mitt sovrum. Det som sticker ut taket är två sladdar...
Svar
14
· Visningar
484
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V