Okänd import hur gör jag??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snuggles
  • Startdatum Startdatum
S

Snuggles

Hej.
Har ett sto från Holland. Okänd härstamning. Vart registrerar jag henne? och går det överhuvudtaget? Har ingen aning om hennes ursprung. :confused: Kan man skaffa pass till henne?
Får man ställa upp på tävlingar med en sådanhär pålla?

Tacksam för all info. jag kan få. Har försökt läsa gamla trådar men inte hittat något svar.

Tackar på förhand.

Jag är inte 100 % säker, men jag tror att det skall vara så här (rätta mig om jag har fel):

Stor häst - registrera hos ASVH
Ponny - registrera hos ASRP

Man kan skaffa pass till alla hästar påstås det, även om registratorn till just min häst ser ut såhär ---> :confused:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

japp..det går att registrera o skaffa pass via ASVH, har nämligen åxå ett holländskt sto av okänd stam! Detta gäller stor häst alltså.

//jo7 :bump:

Men var har ni köpt hästen ifrån då? Det måste ju gå att finna tidigare ägare och införselpapper på hästen! :eek:

hästimportörer tenderar att inte ha alltför stor koll alla på papper o hästar och brukar dessutom inte vara alltför hjälpsamma alla ggr..tyvärr..

//jo7 :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 608
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·
Ekonomi & Juridik Är det dumt att köpa ett häst (sto) med ett pass från holland, där hästen är import och det finns ingen stämpel på att hon har kommit in...
2
Svar
25
· Visningar
3 091
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA