Ökadskritt- mellanskritt

N

Nobell

..ska tväla L:B på söndag..men i skritten ska man ha långa tyglar då? eller ska man ha korta ..eller typ halv långa?..heh Tack :bow:

i ökad skritt så ska du länga lite på tygeln så hästen kan sträcka ut halsen lite mera men det ska inte vara långa tyglar.

Som tidagigare inlägg, Läng en aning så att hästen kan sträcka ut sig samt öka.

Mellanskritt är skritt på kort tygel, i ökad skritt länger du något på tygeln så hästen arbetar i en längre, djupare form med ökad steglängd.

Mellanskritt är skritt på kort tygel, i ökad skritt länger du något på tygeln så hästen arbetar i en längre, djupare form med ökad steglängd.

Det här stämmer inte helt. Jag har fått påpekan om att länga tygeln i mellanskritten och då tyckte inte jag att jag hade speciellt kort tygel. :crazy:

mvh Jessica

Va sekreterare i söndags på ett klubbmästerskap å i förklassen va det LB:1 å dom som längde för lite så skulle jag skriva: släpp ut tygeln mera, hästen skall söka sig framåt, nedåt. Så man ska ha halvlånga tyglar å hästen ska gå i en låg form!

Sv: Ökadskritt- mellanskritt

Precis så ska det vara! Som en ganska erfaren ryttare inom både dressyr och hoppning(hoppar 120 cm och tävlar i Mellansvår B:2) så vet jag att just så här ska mellanskritt vara! :)

Sv: Ökadskritt- mellanskritt

Oj det var en gammal tråd. Men för att reda ut det hela. Mellanskritt är på kort tygel, det är som skrittens motsvarighet till arbetstrav och arbetsgalopp. I skritt finns det inget som heter arbetsskritt, det heter mellanskritt istället, men är samma sak. I ökad skritt så ska hästen ta längre kliv och söka sig nedåt i formen. Och du Toya-love, det finns ingenting som heter mellansvår B:2. Msv B:2 finns däremot, men det vet du ju säkert eftersom du är en ganska så erfaren ryttare. ;) Och jag antar att du bara glömde skriva "inte" framför din kommentar om att mellanskritt ska vara så som inapina skriver. För hon beskriver ingen mellanskritt...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Nevermind
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 414
Senast: Bulldoozer
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
Ridning Har funderingar kring sitsen vid galopp. På ridskola lär man ut att det ska sättas tungt hela tiden, både vid fattning i galopp. Min...
2
Svar
33
· Visningar
3 547
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar