S
[Shy]
Hur får man egentligen till den där snygga ökade traven? Långa stegen, sammarbetet? Alltså för mig är det ofattbart Visst, jag har inte ridit på flera år..Men hur gör ni? :smirk:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sedan så tänker jag mig att jag lutar mig lite bakåt och liksom trycker ned sätet i sadeln, lägger om skänkeln samtidigt som jag sänker och breddar handen något(inte märkbart).
Låter bra men sliter inte det mycket på hästens ben?För att få fram en fin ökning i hästen du inte tycket har så mycket kapacitet kan du träna på att öka i små uppförbackar, inte för lutande, bara en aning uppåt, då måste hästen ta i mer, och då länger den
Vet någon om detta sliter på hästens ben?För att få fram en fin ökning i hästen du inte tycket har så mycket kapacitet kan du träna på att öka i små uppförbackar, inte för lutande, bara en aning uppåt, då måste hästen ta i mer, och då länger den
Låter bra men sliter inte det mycket på hästens ben?
Man borde väl snarare lätta ngt ur sadeln för att ge plats men ändå sätta tryck i hästen. Handen borde tänka framåt, känna suget. Hela ryttaren borde följa med FRAMÅT i rörelsen ngt istället för att hamna bakom hästens tyngdpunkt?
Nirak
Låter bra men sliter inte det mycket på hästens ben?