Öka mjölksyratåligheten på ryttare

Sv: Öka mjölksyratåligheten på ryttare

jo så är det ju... jag har ju reumatism... upptäckte att jag antagligen gör nåt konstigt med min ena vrist då jag fick så ont att jag knappt kunde stödja på benet.... efter 2-3 tävlingar började jag exprementera lite... flyttade ut hälen 5 millimeter ungefär och har inte känt av det sen dess :love::love:

så det kan vara små små saker som det blir stora saker av när man rider så länge...

höfterna har jag dock inte fått kläm på än... stapladde in på mc donalds och helt plötsligt bestämde sig ena benet för att den inte ville vara med mer:devil: där låg jag på golvet.... pojkvännen fick bära ut mig... vad då pinsamt? ;)

det tar nog ganska långt tid innan man kommer underfund med allt... men med hjälp av en riktigt duktig tränare så går det lite fortare :p

Haha den där Mc D grejen hade varit bra för mindel, då skulle jag undviktd Mc D för det varit så pinsamt och därmed lättare undvikit skräpmat... hoppas jag snubblar eller något där snart:crazy:

Kaffe och Coca Cola och vissa energidrycker innehåller koffein som är vätskedrivande och ökar risken för uttorkning.
Uttorkning är ju inte bara ett problem för hästar utan även för många ryttare vilket innebär ökad trötthet, huvudvärk, ökad risk för kramp etc. Det finns därför anledning att vara försiktig med koffeinkonsumtionen.

OK, bra. Den person jag tänkte på som drog i sig detta, gjorde det i slutet av ett lopp, för att få extra energi till upploppet/avslutningen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Träning Hej! Min tidigare ganska spralliga häst har under hösten/vintern börjat bete sig lite underligt. Han har blivit sjukt seg på ridbanan...
2
Svar
24
· Visningar
4 643
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2