Öka kontakt och tillit mellan häst och ryttare

R

Riverbridge

Hej!
Jag undrar om det finns någon som har tips och ideér på hur man ökar kontakten och tilliten mellan hästen och ryttaren? :)

Tack på förhand.

Mvh Riverbridge

Sv: Öka kontakt och tillit mellan häst och ryttare

Hej!
Jag arbetar mycket från backen med min häst. Dels för att jag tycker om det och dels för att han har kissing spines och inte ska ridas varje dag.

Promenader, lek i paddocken, uppleva saker tillsammans, tömkörning osv. Jag och Opal har varit på många långa promenader där vi tittat närmare på allt som kommit i vår väg. Vi har t ex varit inne i en lagård och hälsat på tjuren :) Att som jämlikar uppleva saker tillsammans skapar ett otroligt band, lycka till :)

Sv: Öka kontakt och tillit mellan häst och ryttare

Ett bra sett som sagt att träna på att tillsammans utföra olika läskiga uppgifter, typ att gå över en pressning, hoppa över en stock m.m. Jag tycker också att det är viktigt att man lyssnar på hästen om den ber om hjälp ska du finnas där och reda ut situationen. Gör gärna även saker som inte bara har med ren träning att göra, stå och gosa, busa och lek med din häst. Och glöm inte att berömma mycket men samtidigt sätta gränser. Försök göra allt på positivt som möjligt. ;) Lycka till!:D:D

Liknande trådar

Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
360
Senast: sweep
·
Träning Hej! Jag ska kanske börja kolla på häst snart och tänkte kolla om någon har något bra tips på ridövningar man kan göra för att lära...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
794
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama