Ok Vad är detta för färg ???

tesora

Trådstartare
Hoppas tråden ligger på rätt ställe . det handlar ju inte om vilken färg en häst ska få utan vad det är för färg :)
Ett av mina amerikanska ministon föddes Palomino men nu så kommer det bara fler och fler färger och prickar på henne?

Kan ni kloka bukare säga vad denna färg kallas :bow:
PICT0953.jpg

PICT0952.jpg

tesora

Sv: Ok Vad är detta för färg ???

Ingen aning om vad det kan vara för färg, men den var ju skit häftig! :love:

Ljusbrun med vita stickelhår :D

hmm men det är ju inte stickelhår . det är prickar i vitt,gult,brunt och svarta:confused:

Tesora

ja jag tycker den är skitcool ,men ser ut som ett frågetecken när alla frågar VAD är det för färg ! Ööööö Palomino med prickar kanske :rofl:

Tesora

Helt klart klurit .. men fin färg e de :)

Ingen aning?? :p
vad är föräldrarna för färger??

En palomin, som är fläckig... Måste väl bli en tigrerad palomino...

Eller så är det en avblekbar, apelkastad skimmel (med mycket palomina anlag...)
Fast det känns mera långsökt...:angel:

Här är hon i och försig högdräktig men man ser ju hur hon ser ut ;)
tingeling5.jpg

tingeling7.jpg

Här är mamma med halvbror
popcorn4.jpg

pappa
98d249ab.jpg

Tesora

Ingen aning. Men min isabell har med prickar, fast inte så mycket som din, den ser ju apelkastad. Min har bara några prickar i både mörkgrått och vitt. Han får fler prickar med tiden.

Hur gammal är din ? Min var helt normal palomino tills hon var tre sen kom det fler och fler prickar, Hon har även en halvbror spm är palomino med fullt av vita prickar i huvudet och på benen ?
Annan pappa på den,

Tesora

Min är 17 år så den kommer ju aldrig bli som din. Men för 5 år sedan när jag fick honom har han endast två svarta prickar när det några fler och även vita. Det som är bra är ju att man har speciella kännetecken på honom ifall någon skulle ta honom, även om chansen att någon skulle vilja ha min sötnos.

kan du inte sätta in bild på din lille:)

Tesora

Liten och liten, han är ca 130. I jämförelse med din en jätte. Har inga bilder där det syns. krävs en närbild på pälsen. Kan se om jag kommer ihåg att ta med kameran imorgon och fota lite fläckar.

hmmm ponny !! Nä nä Amerikansk miniatyrhäst om vi får be ;)
hela 63 centimeter hög :p

Tesora

jag hade en som såg ut så...ngt mörkare i början dock, men blev så sedan, massa färger i sig, brunt, fux, svart, grått....han blev dock skimmel...fast höll sig appelkastrad väldigt länge. fortfarande i ngt annorlunda skimmelfärg.

pappan va isabellfärgad.

Liknande trådar

R
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
12
· Visningar
1 163
Senast: Raderad medlem 149639
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
20 726
Senast: Lobelia
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 238
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 366
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka