OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Vi har en strikt alokoholpolicy, vårt arbete ska inte förknippas med alkohol eftersom vi har säkerhetstjänst. Ser inget konstigt i det alls.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag använder systempåsar till lunchlådan är bra storlek på dom. Inte som att det tas en ny varje dag. Använder samma tills det går hål i den. Aldrig fått någon kommentar om dom.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

När jag jobbade på butik skulle vi ta av skjortan om vi skulle handla något på rasten. Ser inget direkt konstigt med det. Det är mina jobbkläder, handlar gör jag på min fritid.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Självklart, påsarna är lagom stora och det är bra att återanvända.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag tycker att du ska ha vatten i en flaska av lämplig storlek, klä den i brunt papper och sen stoppa den i din systempåse. När du sen ska äta lunch så tar du fram den när du ska dricka, men öppnar bara korken och prasslar ner påse och papper en liten bit ner på halsen på flaskan och så halsar du.... :D
Titta på reaktionen på dina kollegor i lunchrummet... :devil:

Hahaha för att spinna vidare på den har jag en arbetskamrat som satt och jobbade på en avdelning där man är helt själv normalt sett bara "dagtidspersonal" som dräller förbi under dagtid.

Han hade en gammal gin-flaska med dekalerna kvar som vatenflaska.

En totalt renrakad kille i 40 årsåldern, med ordentliga tatueringar på armar och ben, i tShirt och arbetsbyxor i trekvartsmodell med en ginflaska som han gick och halsade ur =P
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Det känns egentligen också en smula överspänt. Det är ju inte olagligt att köpa en flaska vin på systemet. Får ni inte handla folköl på ICA heller? Lättöl? Får ni hämta ut narkotikaklassad medicin på apoteket?

Vi har också en sådan policy att man inte ska handla med uniformen på, vilket jag skiter i. Min arbetsgivare ska inte lägga sig i vad jag gör på min fritid. Däremot kanske man inte ska sitta på bänken utanför systemet med sin uniform eller gå ut och dricka öl på krogen men det är en annan fråga.

EDIT: Eller det är nog ingen policy, mer en rekommendation snarare.
 
Senast ändrad:
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag köper extra påsar ibland, just för jag tycker dom är bra :D
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

har hela mitt liv använt systemetpåsar regelbundet, t.ex. till matlådor, att dra över en regnblöt cykelsadel, packa hundmat då fjanten ska sova borta, perfekt storlek för att linda in schampooflaskor då man ska resa.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Men har fått lite pikar av mina arbetskamrater. Vilket gör att jag absolut inte vill byta ut den :sneaky:.

Underbar attityd, fortsätt använda din påse utan skamm! Själv brukade jag packa matlåda i Systemetpåse när jag skulle till stallet som ung hästtjej, som många sagt: helt perfekta påsar för matlådor ju! :D (och som shampopåse när man reser, som JeayL precis skrev!)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Min arbetsgivar lägger sig inte i vad jag gör på min fritid. Uniform = arbetskläder, dvs kläder som ska användas på arbetstid och ej privat.
Jag respekterar min arbetsgivare och följer både regler och rekomendationer.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Han hade en gammal gin-flaska med dekalerna kvar som vatenflaska.

En totalt renrakad kille i 40 årsåldern, med ordentliga tatueringar på armar och ben, i tShirt och arbetsbyxor i trekvartsmodell med en ginflaska som han gick och halsade ur =P

Helt min typ av humor - älskar självironi... :laugh:
 

Liknande trådar

Äldre Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
18 647
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 552
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp