OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Har man uniform på så är det under arbetstid, och man ska inte handla saker till sig själv (som alkohol) på arbetstid utan det får göras på fritid/raster när man inte har uniform på kanske? Apoteksärenden och veckohandling får inte vi, oavsett uniform eller inte, sköta på arbetstid......
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Där jag jobbar, är det flera som kommer med systempåsar med matlådan i… De är ju som sagt var extremt lagom i storleken…

Jag har skaffat mig en liknande sådan här:
dl.jpg



Dock är min från Ica och har ett annat mönster… Men den är helt perfekt! matlådan i botten, äpple eller annan frukt, nån dricka kanske, och annat skrävs får plats och den är lakom i sin storlek!

15kr…
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Det är ju en sak, om man inte får göra några privata ärenden alls i arbetskläder. Men om det bara gäller just alkohol?
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag uppfattade det som att alkohol var ett passande exempel för Bison eftersom det är systemet-kassar som diskuteras och inte tex Ica-kassar.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Älskar också systemetpåsarna! Jag fick tidigare kommentarer av mina manliga kollegor.

"Jaså, systemet igen va...!?"

Det enda svar som fick dom att lägga av var
"du lägger märke till en plastpåse, men missar att jag färgat håret mörkbrunt från ljust, vad säger det om dig tror du?"
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag har en sådan påse med mig till gymmet. I påsen ligger en glassförpackning med innehållet magnesia :p
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Hahaha, jag är så sällan på systemet att jag köper alltid ett gäng påsar när jag handlar typ en flaska vin eller något. Har börjat säga till i förebyggande syfte att Ja, det ska vara så många påsar!

Outstanding! Använder inget annat!
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag tränar på lunchen på jobbet vissa dagar och har ett skåp till det skrymmande och bra torkmöjligheter. Därför använder jag en Systempåse till träningskläderna, helt överlägset.

Fast i bland måste jag tigga till mig en ny "träningsväska" i halvtid då jag shoppar alkohol ca 1 gång/år. :p
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Har också uniform jag har dock inget val, måste handla och stöka i arbetskläderna:(. Försöker dölja mina "symboler" med en neutral jacka om man måste handla i div. butiker. Vi har iof inga strikta regler att privata affärer ej ska utföras i uniform, kollegor sticker ofta ut på långrasten och shoppar inför helgen. Kluckande påsar kommer inte in på jobbet så det göms i bilen....
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Nej nej det går inte. Gör ju intryck hos arbetsgivaren att man har problem med spriten O_o

Hade man haft problem med spriten så hade man luktat halstabletter och köpt sin sprit på dunk... Inte kommit i tid till sitt arbete med en välpackad matlåda i en systemkasse.

Lite mer logiskt tänkande tack ;-)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Haha! Kylskåpet på mitt jobb är så fullt med systempåsar att en kollega skrev om det på facebook häromdagen:D
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Svenskar och systembolaget alltså! Har du varit på bolaget, höhöhö. Fånigt överspänt. Självklart kan du använda påsarna.

Ja man undrar varför. Upplever precis samma sak själv.

Nej nej det går inte. Gör ju intryck hos arbetsgivaren att man har problem med spriten O_o

Haha!! Spot on! Exakt det folk verkar vara lite skraja för.. för chefen är ju ALLTID nykterist dessutom. :nailbiting:

Hade man haft problem med spriten så hade man luktat halstabletter och köpt sin sprit på dunk... Inte kommit i tid till sitt arbete med en välpackad matlåda i en systemkasse.

Lite mer logiskt tänkande tack ;-)

Nu var du väl lite skämtsam iofs, men apropå logik.. så har ingen av de alkoholberoende jag träffat på haft dessa attiraljer du beskriver. Och ngt säger mig att de som har koll nog att knapra Vicks inte är de som köper dunksprit :p
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Det roliga med alla systempåsar i matlådekylskåpet tycker jag är att väldigt många känner sig manade att förklara var de har fått dessa från utan att de ens har fått frågan eller var av kasse blivit ifrågasatt. Arvet från motboken eller vad det nu är verkar tvinga många av oss svenskar, särskilt äldre, att förklara sina icke aktiviteter på systembolaget, för påsen är alltid ett arv eller ett hittegods.

Min faster har aldrig brukat några starka drycker, kanske tagit något glas vid festliga tillfällen om det bjudits. Jag kom ihåg när hon berättade att hon varit på systembolaget för första gången i sitt liv vid en ålder av 65+. Hon och några vänninor skulle fira en födelsedag och hade lite fnissande kommit på att det vore lite tokigt med en flaska vin. Ingen av fasters vänninor vågade gå in på systemet så min faster tog mod till sig och gick in för att köpa ut. "jag gjorde det en tisdag när ingen annan var där"
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Är det OK?

Alltså jag älskar de där påsarna! De är hållbara, lagom storlek och snygga färger ;). Har den senaste tiden slängt ner min matlåda i en sån påse när jag ska till jobbet. Men har fått lite pikar av mina arbetskamrater. Vilket gör att jag absolut inte vill byta ut den :sneaky:.

Vad tycker ni?

Jag tycker att du ska ha vatten i en flaska av lämplig storlek, klä den i brunt papper och sen stoppa den i din systempåse. När du sen ska äta lunch så tar du fram den när du ska dricka, men öppnar bara korken och prasslar ner påse och papper en liten bit ner på halsen på flaskan och så halsar du.... :D
Titta på reaktionen på dina kollegor i lunchrummet... :devil:
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

tycker det är helt ok! tycker precis som du den är perfekt storlek och bra hållbarhet för lunchlådan :) Jag aar faktiskt aldrig tänkt tanken att mina kollegor troligen tycker att jag är alocholist, fast det spelar nog ingen större roll, de tror att jag är ihop med en misshandlare - fick den frågan då jag en dag kom med en blåtira - nej det var hästen som jag trillat av!
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Jag tycker att du ska ha vatten i en flaska av lämplig storlek, klä den i brunt papper och sen stoppa den i din systempåse. När du sen ska äta lunch så tar du fram den när du ska dricka, men öppnar bara korken och prasslar ner påse och papper en liten bit ner på halsen på flaskan och så halsar du.... :D
Titta på reaktionen på dina kollegor i lunchrummet... :devil:

:rofl: no 101 how to irritate your collegues ;)
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Kl

Jag skulle inte ta en systemkasse till jobbet. Tycker det är lite, tja bonnigt på något sätt :p.
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

Kl

Jag skulle inte ta en systemkasse till jobbet. Tycker det är lite, tja bonnigt på något sätt :p.

haha fast jag hejdade mig faktiskt och kände mig lite "bonnig" när jag började packa kläder i en willys papperspåse när vi skulle åka och bo på hotell (clarion), men jag brukar ju alltid packa i papperspåse eller i ullaredspåsen när jag ska åka till pojkvännen. :p

Fast egentligen som dottern och dagens ungdomar säger
"vem bryr sig?"
 
Sv: OK att gå till jobbet med systemkasse som lunchpåse?

haha fast jag hejdade mig faktiskt och kände mig lite "bonnig" när jag började packa kläder i en willys papperspåse när vi skulle åka och bo på hotell (clarion), men jag brukar ju alltid packa i papperspåse eller i ullaredspåsen när jag ska åka till pojkvännen. :p

Fast egentligen som dottern och dagens ungdomar säger
"vem bryr sig?"

:D:D

Nej jag bryr mig inte att någon annan gör det. Var och en får ta hand om sin egen bonnighet ;). Men jag skulle aldrig ta en systembolagspåse till jobbet (om det nu inte var till för att bära sprit i för då är det okej, men inte till något annat) :cool:
 

Liknande trådar

Äldre Jag kollar en serie där de dricker alkohol de flesta dagarna efter jobbet så jag funderade på hur vanligt det är. De dricker nåt glas...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
18 647
Senast: Skorpion76
·
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 552
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp