Ojoj BF idag!!!

_Yggdrasil_

Trådstartare
Ja idag är det den stora BF dagen... Men det kommer nog inget idag heller... Hoppas inte det iallafall för jag ska åka och shoppa de sista sakerna som jag (trots all planering glömmt:D )
Hoppas inte Miniliten får för sig att det är dax när jag är inne och handlar bara...:crazy: Det vore lite jobbigt...
Men men man får väll ta det som det kommer:)

Har ju naturligvis förhoppningar och drömmar om hur allt ska vara så det blir säkert tvärt om :D

Hur startade din förlossning?
Och när (i förhållande till BF)?
Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
Hur tog ni är in till BB?
Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?
Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Åh berätta allt från när ni började inse att IDAG händer det tills det att ni kommit in till BB!!! Är så NYFIKEN:)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Ja, jag har ju inget att komma med (som du vet :p), men hopaps att den lille/lilla tittar ut snart (fast kansek inte precis under shoppingen)! Det kommer nog blir en småvild unge, i alla fall om den liknar sin mamma. ;) Lycka till!
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

ååå, spännande!!
Jag vill också veta allt detta då jag inte har många dagar kvar till BF själv..

(Skulle iofs inte ha nått emot om sonen ville komma ut idag, men först efter att jag varit på IKEA)

Vad har du glömt att handla? (kan ju ge mig tips..hihi)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hur startade din förlossning?
Jag förstod först inte att det var dax, men ca 28h innan hon kom ut så vaknade jag mitt i natten av relativt regelbundna värkar. De höll på i 4-5h och jag väckte inte maken då jag trodde det var falskt alarm. Sedan avtog de och jag somnade om. Det var lugnt hela dagen, men vid 17-tiden kom de igång igen. Vid 22 kunda jag inte längre prata utan låg i soffan och skrek/stönade om vart annat (och ville fortfarande inte åka in, jag trodde ju inte det var dax ännu :angel: ) så maken ringde förlossningen, lämnade hunden hos grannen, gav hästarna 10 balar extra hö i hagen och sen åkte vi.
Och när (i förhållande till BF)?
Dottern föddes 15 dagar efter BF...
Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
Jag insåg nog aldrig det :angel: Under utdrivningsskedet så hade jag helt glömt bort att jag födde barn och var bara inriktad på att överleva ;)
Hur tog ni är in till BB?
Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?
Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Vi har ca 6 mil och maken körde. Det gick bra, men vi körde i världens håla mitt under en värk så jag trodde jag skulle dö :angel:
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hur startade din förlossning?
Med en molvärk som kom och gick regelbundet, ca 10 minuter mellan från det jag vaknade på morgonen, med bägge barnen.
Nr1 gick vattnet på och sen drog värkarna igång regelbundet.
nr 2 var det bara att molvärken i ryggen ökade lite i styrka och blev mindre mellan.
Och när (i förhållande till BF)?
nr 1 10 dagar efter bf (föddes 11 dagar efter)
nr 2 4 dagar före bf (föddes 3 dagar före)
Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
Med tvåan var jag mest nervös att vi skulle bli hemskickade och att det inte var på allvar, men det var det :-)
Hur tog ni är in till BB?
åkte bil
Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB? Ja jag tror aldrig att han fattade att det var dax :D
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Åhh vad spännande, du får ta dig in till Skövde med knoddas när du känner dig redo så kan vi ta en fika ;)

Lycka till nu !!
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hur startade din förlossning?
Nr 1. Blev igångsatt pga vattnet börjat sippra lite och det fanns väldigt lite vatten kvar i livmoder.
Nr 2. Startade med värkar under natten som blev värre och värre tills det var dax!
Nr 3. Samma som tvåan.

Och när (i förhållande till BF)?

Nr 1. En vecka över tiden.
Nr 2. En vecka över tiden.
Nr 3. 4 dagar över tiden.

Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???

Nr 1. Fattade ingenting, var trött och groggy av jädrans lång tid inne på förlossingen. (Flera dagar där inne)
Nr 2. Ah! Äntligen dags!!!
Nr 3. Nu igen!!! Sen kommer man ihåg hur det känns och tänker; Jag vill hem!

Hur tog ni är in till BB?

Alla tre med bil in med fadern vid ratten.

Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?
Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Första barnet var det ju lugnt då åkte vi ju in utan att jag hade ont. Andra trodde jag att vi skulle dö! Det var lite bråttom (inte alls om du frågar mig, jag ville vara hemma ett tag till, men pappan hade eld i baken!) Han körde som en blådåre och det spöregnade ute. Ärligt, jag var skiträdd att vi skulle köra av vägen.
Trean (en annan pappa) var lugn och fin när vi åkte in, men det var jag med så det var ingen stress. Hade inte lika ont just under den halvtimmen det tog att köra så det var coolt.

Åh berätta allt från när ni började inse att IDAG händer det tills det att ni kommit in till BB!!! Är så NYFIKEN:)

Åh, herre gud! Det inlägget skulle bli väldigt långt!
Jag kommer ihåg hur det kändes, att man var nervös och föräntansfull och undrade hur det skulle bli. Men ta det som det kommer, du märker när det är dags, det lovar jag! :crazy:
Om det sätter igång med värkar (vilket det troligen gör) så ring in till förlossningen och fråga om du känner dig osäker. De brukar fråga lite hur långt det är mellan värkarna och så.

LYCKA TILL!!!
 
Senast ändrad:
Sv: Ojoj BF idag!!!


Hur startade din förlossning?

Liten blödning på morgonen, lite små sammandragningar under dagen, tätade framåt kvällen, värre och värre under natten. Morgonen där efter föddes han.
Och när (i förhållande till BF)?
Han föddes exakt 4 veckor innan bf.
Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
Hamnade i chocktillstånd, trodde inte på det.
Hur tog ni är in till BB?
Sambon körde mig.
Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?
Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Nejdå, han körde lugnt och fint. Hans arbetskamrat (som fött 7 barn) sa åt honom att bara det lugnt för det skulle inte hända nåt på länge... Var ju första barnet och än hade jag inte sååå ont. Men vi kom fram vid 8.45. Då var jag öppen 8-9 cm .Sonen föddes 12.17

Som sagt, en liten blödning på morgonen. Ringde mamma och hon sa att det kunde kanske vara nåt på gång. Pratade med Enya här på buke som sa samma. Dagen gick och jag pysslade på som vanligt. HAde täta sammandragningar. Vi åkte och hämtade vår gräsklippare som varit på reparation. Träffade på min bm under färden och hon trodde också det var nåt på gång. Framåt kvällen kom det tätare och tätare.
Vi var inne en snabbis på förlossningen redan på natten (på samma dag som blödningen kommit). Mest för en liten koll eftersom det ändå var en månad för tidigt. Då var jag öppen nån cm. Dom tyckte jag kunde få stanna över natten men det ville inte jag. Så vi åkte hem igen. Väl hemma skulle vi gå och lägga oss men guuuud vad ont jag fick. Var uppe och gick hela natten. Stod i duschen långa stunder. GIck genom hela vårt långa hus. På morgonen sa jag åt sambon att han kunde åka till jobbet för det var nog inte dags. Vid det laget grät jag vid varje värk. Men nejdå, det var ingen fara ;)
Han var på väg ut genom dörren när jag stoppade honom och sa att vi får nog åka in ändå. Jag skulle ge hästarna hö men klarade inte av att bära ut det. In i bilen. Hunden fick åka med för mamma skulle hämta han på sjukhusparkeringen. (konstigt nog skulle hon skjutsa in min morfar samma dag och samma tid). Inne på sjukhuset tog det int elång tid förrän jag blev hög av lustgasen och helvetet började. Slutade dock gott och ut kom världens goaste lilla kille!
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Till att börja med vill jag bara säga att även om det skulle starta under shoppingen lär du hinna hem i god tid för att hämta din lilla packade väska:smirk:

Min förlossning startade på em dagen innan BF. Kände att lite fostervatten sipprade ut, hade sammandragningar ungefär var 20 min.

Han föddes sedan exakt på dagen BF!

Blev lite chockad och lite rädd samtidigt att nu är det min tur...

Mannen körde mig in- det gick lugnt tillväga!! Värkarna kom dock ganska tätt så det var jag som sa till honom att köra lite fortare....
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hm... nån som minns hur min sista var? Jag gör ju inte det:crazy: :crazy: Jo några delar men itne själva förlossningen. Klippte Elins pappa navelsträngen tex? Usch, jag ska faktiskt ta mig en funderare så jag kan komma på det!
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Åh va spännadne att höra era berättelser!! Hoppas mer vill fylla på!!! :)

Jag har inte känt av nått på hela dagen.. Eller ja jo alltså ALLT känns massor bara för att jag gr och känner efter super noga hela tiden:D
Men men ingen bebis än iallafall:)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

*haha* Nä shoppingen gick bra :) fast det var så varmt i Skövde idag så jag kunde knappt röra mig! *puh* Är helt slut!
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hur startade din förlossning?
Jag satt hemma och tittade på TV:n. Kände mig lite konstig, typ lite mensvärk-liknande. Jag hade inte haft några sammandragningar/värkar innan så jag fattade ju inte att det satt igång! Det kom liiite vatten och jag tänkte att det kanske är bäst att ta en sväng till BB bara för att kolla att allt är ok.

Och när (i förhållande till BF)?

8 veckor för tidigt kom han.

Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
På BB sa dom: Du är öppen 4 cm så nu är det igång! Dom fick väldigt bråttom att skicka mig i en ambulans till Halmstad eftersom vi inte har någon neonatalavdelning(stavning?) här.
Hallå,det är ju 8 veckor kvar! Jag som inte hunnit handla en pryl ännu! Sambon blev ganska förvånad när han kom hem mitt i natten och jag inte var hemma.

Hur tog ni är in till BB?
Jag körde själv.
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Jag har beräknad BF på lördag, är skit nervös, men samtidigt ska det bli riktigt skönt att bli rörlig igen.

Det jobbigaste är nu att inte veta när bäbisen kommer, den kan ju komma idag eller om två veckor. Förlossningssmärtorna är jag inte lägre rädd för, jag tycker det är så himla jobbigt med foglossningarna och trycket inne i magen, så något eller några dygns intensiv smärta som sedan tar bort det andra känns helt ok.

Jag ha handlat allt nu tror jag, förutom andningsalarm. BB väskan är nästa färdigpackad så jag är redo :)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Sånt här får man ju inte läsa!
Jag drömmer om en förlossning då barnet ploppar ut!

Dvs att det tar lika lång tid att få ut den som det tar att säga plopp!

(att det skall vara så enkelt att få in den liksom, tanken på att den skall ut sen, phu)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Hur startade din förlossning?
Vattnet gick, sipprande hemma på BF, vi åkte in och jag var öppen 1cm, vi väntade och väntade, efter 2dygn hade fortfarande inget hänt.. Då sattes det igång. Det tog 51timmar från att vattet gick tills allt var klart.:crazy: Inte för att skrämma någon, men det var bara de sista 7 timmarna som jag trodde att jag skulle dö, vilken sekund som helst...

Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
JÖSSES!! Var väl min tanke..

Hur tog ni är in till BB?
Pappa körde, med ett par idiotiska omkörningar i snömodd och en sliten volvo turbo.. Gissa om jag höll mig i..

Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?

Det blev ett par resor in,så första gången var värre än den andra, men den andra var inte så bekväm eftersom varenda gupp i vägen gjorde ont..

Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Inte direkt, men som sagt så var det ett par omkörningar som iaf jag höll mig i allt vad jag kunde.. :crazy: ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Ojoj BF idag!!!

:rofl:
Ska jag be min mamma skriva här?
För henne sa det i princip nästan "plopp"
Hade gått himla snabbt och enkelt.

Samma hörde jag en tjejkompis till min sambo, hon var nästan besviken på att det hade gått för snabbt :eek:
Hon hade liksom inte riktigt hängt med på vad som hönde tyckte hon.

Själv längtar jag bara tills den lille/a tittar ut.
Vill slippa få revbenen och mellangärdet mer mördat nu. :D
Får man väl brösten sönderbitna då kanske :angel: (optimist, fast inte så illa som det låter)
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

*knappstöld*

Blev inget barn igår... Men jag hra haft lite värkar i natt och idag... Det har jag aldrig haft förut... Hoppas på imorrn det vore fint, eller på 1 maj inte heller fel (vore smidigt om man kunde besrtämma det själv):D

Har packat bilen med allt som behövs (och lite till) och stor rundbal med hö til hästarna ska inhandlas och placeras ut i hagen idag utifall det sulle bli nått de närmsta dagarna... Lite nervös är jag allt :D
Gårt typ runt och känner efter hela tiden! Så fort det rör sig eller värker minsta lilla kollas klockslaget :D
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

Jag (21) PV(23) första barnet

Hur startade din förlossning?
Värkarna började sön kväll 17/2 så efter några timmar åkte vi in men åkte hem igen då dom sa att det kunde ta lååång tid till o det e ju skönare att vara hemma..
Mån kväll efter att ha haft regelbundna värkar i ett dygn o inte kunnat sova el äta åkte vi in,jag va riktigt trött,runt kl 23 och Tis02:08 föddes Tyra:love: 2945gr,48cm
Inga konstigheter,ingen bedövning,obeskrivlig känsla efteråt..

Och när (i förhållande till BF)?
1 vecka efter

Hur reagerade du när du insåg att "NU är det dax!!!"???
vet inte riktigt..koncentrerade mej på vad barnmorskan sa att jag skulle göra..

Hur tog ni är in till BB?
PV körde oss

Lyckades den blivande pappan köra in er på ett bra sätt till BB?
Han körde bättre då än vad han gör annars:angel:
Eller var det trafikfaran nummer 1 som kom farandes?

Min PV va med hela tiden o stöttade mej,vet faktiskt inte vad jag skulle gjort om inte han vart med..
han såg inte så mkt utan höll sej uppe vid min sida o höll min hand hela tiden o gav mej vatten när jag ville ha d..

Han är kommer ihåg barnmorskan som jätterolig o brukar imitera henne ibland:p synd att inte jag kunde se henne så rolig som han gör henne bara..

Hoppas allt kommer gå bra för er!:banana:
 
Sv: Ojoj BF idag!!!

En allmänn fundering sådär, alltså inte till dig utan till alla som "vet" :D
Hur vet man när det är dags, är det hur långt det är mellan värkarna?

Tänkte iom att om min skrutt tittar ut när det är beräknat så blir det ju på BB i grannstaden. Skulle kännas lite drygt om man åkte in för tidigt och fick vända om hem igen. :D
Men sånt kollar man kanske närmare med förlossnigne per telefon när det väl är dags?
Fast man kan ju hoppas att den kommer liiite tidigare, vore ju smidigast att klämma ut här i stan trots allt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 357
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp