Ojämnt musklad människa!

vildros

Trådstartare
Har haft problem med ond och sned rygg ganska länge och varit hos osteopat och dragit rätt ryggraden (typ) några gånger men det har hela tiden kommit tillbaka.
Var på sportkliniken förra veckan och de konstaterade att min vänstra skinka var mindre musklad än den högra! :rofl: :rofl::D HAHA.
Så min fråga är - vad finns det för rumpstärkande övningar man kan göra :p:o

Sv: Ojämnt musklad människa!

Hej!
Alla är vi ju lite ojämna, men det är klart att du skall försöka träna upp dig så att du blir jämn. Du kan göra bäckenlyft (enbens och tvåbens), gå i trappa el trappmaskin, djupa benböj och så klart en riktigt jobbig övning - utfallssteg, gärna med skivstång bak nacken.

Tänk även på om du arbetar lika mycket med båda skinkorna när du rider. Jag gör det inte eftersom min häst är svagare i en sidan och jag försöker hjälpa henne träna upp det.

Vet du inte hur det går till så ta hjälp av en personlig tränare, eller ännu hellre en sjukgymnast, gärna en som håller på med hästar.

MVH Balahé

Sv: Ojämnt musklad människa!

Kolla med sjukgymnast Kristian Lund, han är eminent på ryttare o snäll till att hjälpa - www.kristianlund.se
Har gjort mycket för många i vår ridklubb,
/Petrine

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 689
Senast: Honey07
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 349
Senast: IngelaH
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 425
Senast: domesticus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar