ojämn pälssättning

vinkelina

Trådstartare
har aldrig sätt min häst lägga vinterpälsen som hon gör nu. Börjar vara lätt fluff runt hästen. Men normalt brukar hon byta lite som ponnyn mulle, *pling* och så är hästen färdig.

Men nu så har hon satt en massa vinterpäls på magen och rumpan som är 5 cm längre än all annan päls. Dock ej hela rumpan. Borde börja klippa henne snart, helklippning, men vet ej hur jag skall göra då hon är så ojämn i pälsen. Finns det risk då att det kommer att växa ut ojämnt sedan oxå?

Eller är det nån brist på nått ämne? hästen i frågan är 19 år

Liknande trådar

Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Bamburine
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 412
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 621
Hästvård Gör ni något särskilt för att motverka att hästarna får så himla dålig päls under senare delen av vintern? Just den här perioden efter...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 082
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Mata småfåglarna