P

pippi27

Jaha, jag ska troligtvis åka och titta på på border valpar i helgen!
5-veckors ulltottar. Jag ska inte köpa bara titta. Hur många tror på det:angel:
Har insett att det kanske är dax att skaffa valp nu om jag ska ha en. Vill ju ha en valp medans Kira fortfarande är så pass pigg att hon orkar bar med och visa den lilla "var skåpet ska stå". Vet ju inte hur länge hon mår bra. Juvertumörerna är det ingen fara med men hon har en tumör vid halsen som oroar mig. Inga pekpinnar från er nu. Vet. har tittat!
Visst har jag att jobba med Jesper, men han räcker inte till. Vill ju ha en reggad border som jag kan tävla med om jag känner för det.

Sv: Oj

Lycka till!!! hoppas det slår igenom för dig då.

Min nya hund föddes för en vecka sen längtar redan o få hem den.

Ja inte ska jag bestämma mig eller hur:angel:
Fast man vet ju aldrig, jag kanske inte alls gillar valparnas temperament. Nu vet jag iofs hur föräldrarna är. Båda har bra stam med meriter. Bosse ska köra mig dit men ska inte med in. Han är hopplös när det gäller valpar och tar första bästa för att den är söt:D

jag röstar på att en liten voffing får följa med hem när den har åldern inne. om inte annat så för att jag vill se valpbilder!

För mig så är det bara border collie som gäller:)

Cilla, jo kameran har nya batterier och tömd, så bilder blir det:banana:

Lycka till med valptittandet :)

"tyvärr" så är BC valpar det sötaste som finns :love: , så¨lycka till att komma därifrån utan att ha tingat en valp ;) :D

De är ju så sööööööta! :love: Inte konstigt att Bosse vill ta med första bästa hem. ;) Hoppas att du hittar nån!

Ja, BARA titta, eller hur? INTE köpa!
Tror Bosse på det också? :D ;)

Gud så gulligt med en valp!!! :love:

Ibland har man ju sån hundabstinens att man går åt, det skulle vara livsfarligt för mig att kolla på valpar även om jag VET att jag inte kan skaffa nån!

Imorgon vid lunchtid bär det av.
Jo, Bosse är väl medeveten om att det eventuellt kommer att tingas valp. Men, men , vem vet vad som händer.
Återkommer efteråt med rapport och foton:)

Hur gick det? Var de något söta? Ser fram emot BC valpbilder!

Jo, jag var där. Visst var det jättesöta valpar men det klickade inte.
Däremot har jag hittat MIN valp. Hon finns dock nere i skåne. Kan eventuellt få upp henne i januari med flyget.
Bra linjer MEN hon är inte reggad enligt skk:( . Så, nu velar jag. Jag är väldigt sugen på henne, hon påminner i sättet som en tidigare border jag hade. Hon är "egen" tuff och framåt. MEN, eftersom hon inte är reggad så blir det ju lite svårt med utställning, tävling mm. Nu är det ju inte ens säkert att jag vill eller kan ställa ut och tävla i framtiden men jag vill kunna ha möjligheten.
Kloka bukefolks, vad skulle nu göra:confused:

skulle nog letat efter en reggad hund om jag vill ha möjlighet att tävla. Om du gillar hennes linjer, så försök hitta en uppfödare som avlar på dom.
Får man fråga vilka linjer det är btw? :o :d

Valparna är U- Summer UU-Bobby Dalziels Meg som är en kanonhund! E-Nellevis Max
Tiken jag vill ha har just det rätta humöret för mig. Tuff, egensinnighet. Har haft hund tidigare från samma kennel så hon vet vad jag vill ha och sa att den här lilla passar mig perfekt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 885
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har en Papillon tik på snart 12 år, hon har haft en del otur och behövt opereras 5ggr. Vi har verkligen gjort allt för henne, hennes...
Svar
17
· Visningar
2 322
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 334
Senast: calm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar