Sv: Oj oj oj

men hallå?Rötägg finns överallt.Att det är anmält och under utredning är ju bara bra.Fattar du inte det?Våran sport är inte ljusskygg och håller rötägg bakom ryggen!!

Lines skrev:
men hallå?Rötägg finns överallt.Att det är anmält och under utredning är ju bara bra.Fattar du inte det?Våran sport är inte ljusskygg och håller rötägg bakom ryggen!!

:smirk: ..............

Lines skrev:

Så sant som det är sagt... :bow: :bow:

/// ghost

fio. skrev:
Det finns ju inget skit i travet skryter ju en del om

Hmmm.. har jag aldrig hört.. du måste ha fått nåt om bakfoten... Finns skit överallt! TYVÄRR!

Tror ingen här påstår att travsporten är fläckfri men den är inte sämre än ngn annan gren! :mad:

Så bara för att du läser EN artikel, så måste hela trav värden få f*n för det då?? Tyvärr så händer det nog liknande saker i alla grenar...

ja men det finns ju alltid idioter som gillar att hacka på folk...

cämela skrev:
hehe...............

Visste inte om jag vågade ta i... ja är en sån som hänger på när nån går i täten :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

martha skrev:
*skitSNACK* var det frågan om...så som du just gjorde...hugger direkt :crazy: Vad får du ut av sånt?
winner.gif
.....10.....

men jag förstår inte fio..
varför ser du inte detta som possitivt i stället?

Hästen fick ju avlivas till följd av en benskada o inget annat..men samtidigt gjordes det en anmälan på en prickfri kusk, sedan 30 år tillbaks, som nu brukat spö i en "panik-situation"..

Det finns väl få sporter som är så "hårda" mot sina egna...och samma artikel gick att läsa i Trav o galoppronden...

Så jag förstår inte hur du kunde vända detta mot travet?????
Detta var ju ett bevis på att inom sporten TOLERERAS inte sådant här!! Oavsett hur prickfri du har varit innan!! Oavsett om det är i en situation där risk för olycka föreligger!!!

Min tanke var att det är bra med den "noll-tolerans" som gäller..men var givetvis på det klara med att sådana som tex fio skulle använda det felaktigt mot sportens rumserenhet.. :crazy:

hur man än vänder o vrider så har man rompan bak :smirk:

Senast ändrad:

Jag kan tala om vad det grundar sig i...i en tråd för ett tag sen så ifrågastte jag varför "ridfolk" snackar SKIT om varandra så mycket...missunnsamhet och gliringar mot sina egna inom sin egen sport.....så det är egentligen JAG som skulle ha mig en känga här enl fio.....saken är väl den att just detta inlägget bygger på FAKTA och inte skitsnack....som jag tycker är två helt olika saker....

Du, jag var med och körde, och det fanns ingen panik situation. Ren bullshit från tränaren.(Har jobbat där INNAN)
Det var även jag som gick med den stackars hästen (har verit "med" den hästen hela mitt liv) till vetrinären, det var JAG som tjatade till mig att få gå till veterinären :mad: , det var JAG som fick stå ut med blickar från veterinärer och sportchefen, det var JAG som fick stå med hästen när den hade så ont att den inte visste var den skulle bli av :( . Har alldrig sett en häst betee sig så som den gjorde.
Nej, jag hoppas att den j**len får fängelse. :devil:

DÄRIMOT så tycker jag inte man kan dömma travsporten efter det här, bara för att han visade dåligt omdöme detyder inte det vi andra gör det.

Har själv varit med om och sett hästar blivit slagna med pisken så att de får svullnader och ränder över rumpa och rygg flera dagar efteråt.
Men bara för att vissa tränare/kuskar gör så, betyder inte det att alla gör det och att hela travvärlden går ut på att piska hästarna.
Snacka om att göra en tråd bara för att mucka. barnsligt. :smirk:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 943
Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: skiesabove
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 014
Senast: Nepenthe
·
Avel Efter trettioelva muskelskador så börjar jag tröttna. Till våren tänkte jag ha en hingst redo, ifall att. :meh: helt ärligt, jag har...
2
Svar
35
· Visningar
5 537
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv