Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

S

savage

:banana: Nu är det klart att vi skall ta över den hunden som vi har varit hundvakt åt vid några tillfällen, jag är så himlans super-duper glad!!! Egentligen var det meningen att hon skulle få en kull valpar till och vi skulle ha en av valparna men hon som äger henne har beslutat att hon inte skall ha fler kullar och har därmed erbjudit oss att få henne. Det känns helt kanon, hon fungerar toppen i vår familj, vi älskar henne otroligt mycket och allt känns bara helt underbart! Om 11 dagar är det julafton och jag tror nog att jag börjar tro på tomten efter det här:banana:
 
Sv: Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

Jättekul!
Lycka till nu.
 
Sv: Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

Tackar, det känns helt superbra. Har funderat på vad vi kan gå för kurs till våren med henne, det är lite svårt att hitta vad det finns för olika kurser och vad de innehåller tycker jag, någon som har något tips?
 
Sv: Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

Vad kul!

Förslag på kurser kanske kan vara apportering (det är ju en labbe!), tävlingslydnad, spår eller liknande.
 
Sv: Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

Precis det som vi har varit inne på, hon är otroligt lydig redan idag och duktig i spår, apportering mm men vi vill ju lära oss själva också ordentligt, det går ju inte att få en bättre läromästare. Sedan är det ju kul om man kan få utvecklas ytterligare tillsammans med henne. Vi svävar fortfarande på små moln här hemma:) Jag är så glad att vi får den här möjligheten, vi har tänkt i så många år att vi skall skaffa hund men har inte riktigt vågat ta steget till valpköp. Både jag och min man är ju uppväxta med hund och har velat ge samma sak till våra barn men samtidigt också få en hund som vi kan få utvecklas med. Nu när vi har haft henne här boende i ett par omgångar så ser vi ju att hon är som klippt och skuren för vår familj och hon trivs verkligen hemma hos oss, total LYCKA!!!
 
Sv: Oj, hjälp, Vi skall bli med hund

Ha, vad kul, jag hittade min gamla tråd (ganska exakt ett år gamla där jag bad om råd om hundraser, nu blir det en vuxen labrador, precis det som nämns i slutet av tråden. Ser också att jag har börjat tänkt annorlunda sedan jag skrev den tråden, nu vill jag ju gå kurser när jag har upptäckt hur roligt det är att arbeta med en hund! http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=615431
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 232
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 667
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 517
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp