ohyremedel..

tinissen

Trådstartare
klickade runt lite på apotekets hemsida o det verkar kommit lite nytt bland ohyremedlen, kanske inte är nytt men jag har inte sett dem innan.
det är inga medel som funnits på apoteken här innan..

Program vet. och Advantage vet. det går ju läsa sig till teoretiska skillnaderna men ni som provat dem, hur funkar de irl? effektiva? prisvärda?

frontline har vi använt tidigare
exspot känner jag till men ej använt,
och kutan sprayerna är den mer eller mindre effektiv än spot on? vi hade innan apotekets monopol släpptes ganska begränsat utbud här vet inte hur det är nu eftersom jag inte varit behov av något ännu...

Sv: ohyremedel..

Advantage använder jag på min hund eftersom han har allergi och då är det viktigt att använda loppmedel en gång i månaden.
Nu är det ju så att det är ganska ovanligt att hundar får besvär med loppor i sverige så den produkten är ingenting du behöver använda till din hund (såvida du inte vet säkert att hunden har loppor naturligtvis).
Både Advantage och Program fungerar inte mot andra parasiter än loppor.

Senast ändrad:

Angående spray kontra spot-on så beror det lite på hurdan päls hunden har. På min ridgeback funkade spray lika bra som spot-on men på islandshunden var spray ingen god idé alls. På det hela taget tycker jag att spot-on är smidigare än spray :).

Sök på fassvet. Klicka på läkemedelsgrupper och sen på antiparasitära och klicka dig fram till olika medel som är till olika typer av ohyra.

jag har som jag skrev redan läst den teoretiska faktan och var intresserad av hur den funkar "på riktigt", om det är bra eller dåliga medel..
det är bra o känna till om man en dag behöver använda själv eller blir tillfrågad;)

jag har använt spot on till min hund men det känns som att en spray vore skonsammare eftersom det inte blir så stor koncentration av läkemedel på liten yta, men hon har inte visat någon reaktion på frontline så..
däremot har rasen jag har 2 pälslager så förmodligen frunkar det inte så bra med sprayen då:) så behöver man inte köpa den;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka