Ohyra följer med höet?

R

rattalskare

Hejsan har ett jätteproblem som jag hoppa s få löst innan det blir värre.

Det är så att det har börjat krypa "larver" på väggarna och golvet de är gula och cirka 1 cm långa. har hittat typ 30 st på 4-5 dagar nu :crazy:

Någon som vet vad detta kan vara? Och allra helst hur man får bort dem istället för att bara springa och plocka hela tiden.. kusligt att sova där inne med.

Kan det ha med höet att göra eller är det för att det är för myckt djur?

1 hamster
2 kaniner
2 marsvin

kaninerna och marsvinen har jag börjat plocka i hörnen åt varje dag nu förut var 4-5 dag.

Någon som varit med om detta förut? de kryllar ju för fanken i hela rummet nu ju! men mest så kommer de från mörka hörn t ex databordet..

Hjälp mig nu :cool:

Sv: Ohyra följer med höet?

Kanske... Skulle kunna tippa på att det är någon sorts mal för det har jag hittat 2 stycken mitt i natten..

tyckte också det lät som fluglarver.. men frågan är vad de har i hö att göra.. De äter ju helst kött och sånt tror jag..

Havren kan innehålla sådana saker och jag tror främst på den och inte höet. Jag får varje år stort sätt sådana larver som bli bruna malar och dom kommer från havren.

Låter som mott...

Är det det så släpa dit Anticimex fort som faen, de är inte kul att ha att göra med kan jag lova! :crazy:

Jo det liknar dem... Hur får jag bort dem utan att kontakta Anticimex? Och vart gör jag av djuren om jag måste ta dit Anticimex?

Stollan: Hur blir du av med dem? och har du dem inomhus eller i ett stall?

Jag mosade både larver och malar samt slängde resten av maten dom fanns i.
Sist var det faktsikt i hästkraftfoder som jag hade till mina marsvin.
Maten har varit inom hus och ínga som helst malar kvar efter att ha dödat dom jag sett och slängt ut den mat dom kom ifrån.
Jag har aldrig anlitat Anticimex och aldrig haft problem att bli av med dom på egen hand.

Okej. Hittade en larv krypandes i höpåsen nyss som jag mosade.. Ska prova ställa ut maten som de troligtvis kommer ifrån.

Kan de komma från kaninpelletsen? Har ingen anning om hur jag ska få bort dem då det verkar som om de kommer från burarna och golvet..

Stollan skrev:
Jag mosade både larver och malar samt slängde resten av maten dom fanns i. Maten har varit inom hus och ínga som helst malar kvar efter att ha dödat dom jag sett och slängt ut den mat dom kom ifrån.
Men jag har inte sett några i maten... Men de kanske finns där ändå eller?

Frys all maten, mörda alla larver och vuxna och puppor du kan hitta, ställ fram skålar med vinäger att drunkna i, rengör hela rummet och torka rent alla ytor med trasa och gå igenom alla grejer du har (frys gärna om möjligt ifall du missar nån). Lavendel ska visst vara avskräckande också.

För mig har det iaf inte funkat. Jag har visserligen kunnat minska på jävlarna rätt rejält genom att dammsuga upp alla jag kan, men de är lika många ganska snart igen...

Och kolla efter bon! Syrran hade ett bo mellan fönsterrutorna i ett fönster, vid listen typ eller vad man ska säga så det var inget vi sett innan... ÄCKLIGT :crazy:

Kastade ut maten eftersom de käkar pellets nu.. Och när jag löft på hö påsen så ramlade det ner 2 stycken så den slängde jag.. Har ju ändå en ny som jag öppnade idag.. det var bara de två från påsen igår.. idag ingen kan jag ha blivit av med dem?

Liknande trådar

Däggdjur Efter 4 år utan djur står jag inte uuuut! Så jag har bestämt mig för att skaffa hamster igen. Hade flera stycken (alla i egna burar!)...
Svar
3
· Visningar
994
Senast: Modig_Korn
·
S
Däggdjur Hej alla glada bukefalister! jag har tänkt att fråga mamma om vi kanske skulle kunna skaffa några gerbiler då jag tycker de verkar helt...
Svar
7
· Visningar
1 562
Senast: sally_lipton
·
Övr. Djur Nu är det så att jag har tänkt rätt länge på att skaffa marsvin, för dom är så otroligt söta :D och verkar vara roliga djur. Så nu får...
2
Svar
32
· Visningar
4 066
Senast: _Sascha_
·
F
Övr. Katt Har varit kattägare sedan onsdags, och innan jag skaffade katt så hörde jag mig för med andra fågelägare som har katt + fåglar (vilket...
Svar
6
· Visningar
958
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama