Ogräs på ridbanan

Centaur

Trådstartare
Finns det något bra ogräsmedel att spruta längs kanterna på ridbanan? Något som inte är giftigt för hästar?
 
Sv: Ogräs på ridbanan

Det är ju två motstridiga krav, dels att det ska vara ofarligt för hästarna men samtidigt vara ordentligt farligt för växterna....

Jag skulle rekommendera antingen stora mängder med ättika eller salt, annars är ju round-up väldigt bra - om man inte använder starkaste varianten och väntar nån dag innan man rider där så kommer det inte vara nån fara för hästarna. Round-up inaktiveras vid kontakt med jord, så efter nån dag så har det gått in i bladen eller inaktiverats.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: Buzzter
·
Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
388
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: screen
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 056
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp