Ögonlysning - räcker chipavläsning?

Philosophia

Trådstartare
Mina hundar ska ögonlysas imorgon för ett projekt. Kliniken är på en annan ort än där jag bor. Jag min idiot glömde ta med hundarnas papper när jag åkte hemifrån. Kommer jag behöva kasta mig på nästa tåg hem för att hämta hundarnas papper eller räcker det med chipavläsning?

Det är alltså frågan om helt vanlig ögonlysning och resultatet ska även skickas till SKK.

Mvh/Idioten

Mina hundar ska ögonlysas imorgon för ett projekt. Kliniken är på en annan ort än där jag bor. Jag min idiot glömde ta med hundarnas papper när jag åkte hemifrån. Kommer jag behöva kasta mig på nästa tåg hem för att hämta hundarnas papper eller räcker det med chipavläsning?

Det är alltså frågan om helt vanlig ögonlysning och resultatet ska även skickas till SKK.

Mvh/Idioten

Ingen som har en susning? Mitt tåg går om 15 minuter och tar 2,5 h enkel väg. Känner mig inte så jättepeop på det. Kan det räcka om jag ber min sambo hemma att fotografera stamtavlorna?

Det du behöver är regnummer, födelsedatum och chipnummer för det fyller man i på blanketten och de uppgifterna finner du ju på hunddata, så stamtavlan behöver inte följa med :)

Ingen chansning, det är så ;)

Ögonlyste nyss en hund för typ 2 veckor sen och har ögonlyst en hel skock eller två genom åren :)

Ja jag förstår ju att det borde räcka, men man kan ju råka ut för tjuriga paragrafryttare som hänvisar till att det står på hemsidan att stamtavlan måste tas med. Hur som helst, tack för ett lugnande besked så att jag slapp lägga både tid, pengar och energi på en tågresa! :)

Ja jag förstår ju att det borde räcka, men man kan ju råka ut för tjuriga paragrafryttare som hänvisar till att det står på hemsidan att stamtavlan måste tas med. Hur som helst, tack för ett lugnande besked så att jag slapp lägga både tid, pengar och energi på en tågresa! :)

Våra ögonveterinärer kollar chip och skriver in det på Hunddata för att se så att hunden är registrerad om man inte har med stamtavlan :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 316
Senast: dobbis
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 411
Senast: pews1972
·
G
Småbarn Detta gäller ett 5 årigt barn i en familj som jag inte känner, är bekant med pappans syster. Föräldrarna till barnet bor ihop, mamman...
Svar
4
· Visningar
1 526
Senast: Rosett
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 482
Senast: Beritas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III