U
Uma
Ok, min hankatt har uppenbarligen nån typ av irritation i ögonen..
Såg det första gången i torsdags natt när jag kom hem från jobbet, lite gult hade runnit ur hans ena öga. Torkade bort det och kollade på ögat, såg fint ut, inte rött eller irriterat.
Tänkte inte mer på det just då, trodde det var nåt skräp bara.
Igår däremot hade han i båda ögonen, tog bort igen med blöt bomullstuss, samma idag.
Har inte kollat med veterinär än, svårt med smådjursvetrinär på lördagar.
Kan jag vänta till måndag morgon utan att vara för orolig?
Eller ska jag börja jaga jour-vet nu? Ögonen är ju helt klart irriterade men så illa verkar det inte heller, han har inte massa gojs i ögat utan det rinner ut i inre ögonvrån och bildar en liten klump där, ser dock lite irriterad ut i ögat nu..
Nån risk att han smittar min andra katt?
Vad blir det för behandling, ögondroppar?
Fasar för det, han blir galen när man håller i honom för piller/undersökning och sånt Sitter nu med färska rivsår efter att bara ha gjort rent med bomull, bättre idag än igår dock, han börjar ge upp :smirk:
Tacksam för snabba svar, jobbar nämligen hela kvällen/halva natten idag..
Såg det första gången i torsdags natt när jag kom hem från jobbet, lite gult hade runnit ur hans ena öga. Torkade bort det och kollade på ögat, såg fint ut, inte rött eller irriterat.
Tänkte inte mer på det just då, trodde det var nåt skräp bara.
Igår däremot hade han i båda ögonen, tog bort igen med blöt bomullstuss, samma idag.
Har inte kollat med veterinär än, svårt med smådjursvetrinär på lördagar.
Kan jag vänta till måndag morgon utan att vara för orolig?
Eller ska jag börja jaga jour-vet nu? Ögonen är ju helt klart irriterade men så illa verkar det inte heller, han har inte massa gojs i ögat utan det rinner ut i inre ögonvrån och bildar en liten klump där, ser dock lite irriterad ut i ögat nu..
Nån risk att han smittar min andra katt?
Vad blir det för behandling, ögondroppar?
Fasar för det, han blir galen när man håller i honom för piller/undersökning och sånt Sitter nu med färska rivsår efter att bara ha gjort rent med bomull, bättre idag än igår dock, han börjar ge upp :smirk:
Tacksam för snabba svar, jobbar nämligen hela kvällen/halva natten idag..