Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den man som kommenterade när jag ammade blev jag så chockad över att jag bara satt helt mållös. Han gick förbi mig, kollade argt och sa något i stil med "men fy fan vad äckligt".
Jag gjorde det, men var aldrig bekväm med det. Är mycket storbystad och det blir liksom så...naket. Hade jag haft ett normalstort bröst som liksom inte var typ större än barnets huvud och där jag dessutom behövde hålla på ett särskilt sätt för att inte kväva bebis med bröstet så hade det nog varit lättare. Jag behövde liksom sitta lite bekvämt, känna att jag kunde täcka över min typ I-kupa på något sätt och ha en bekväm ställning för att känna mig bekväm. Undvek därför det i så stor utsträckning som möjligt, av precis samma anledning som jag inte går topless eller utan bh bland folk heller - det är liksom så mycket byst att jag inte alls är bekväm med det själv. På semester var det märkligt nog lättare, att sitta på en solstol i skuggan och amma kändes inte alls lika naket som att slita av sig jacka, tröja, topp, bh osv i oktober. Dessutom kallt. Huuu, saknar inte alls den tiden. Vid en poolkant i Mexico däremot kändes det fullt bekvämt - och inte ens där var det några ogillande miner eller kommentarer, bara rara leenden om någon alls reagerade. Det var alltså inte i ngn mån omgivningens ogillande jag inte tyckte om, bara känslan av att jag är alldeles för privat för att blotta mig publikt.Det har ju återigen blossat upp en helt absurd amningsdiskussion, om det är okej att amma offentligt eller inte. Jag är egentligen ointresserad av att diskutera den saken (för hundrade gången) men jag undrar hur ni som ammar tänker och känner.
Med mitt första barn var jag obekväm till en början, för att jag inte visste riktigt hur jag skulle göra. Sen blev jag ännu mer obekväm efter en taskig kommentar från okänd man. Efter det så orkade jag inte krångla med filt över bebis och leta reda på undangömda ställen så då bara gav jag efter och ammade överallt. Idag med andra barnet är jag helt obrydd.
Är ni bekväma med att amma offentligt?
Bekväm, ammade häromdagen gåendes runt på ICA. Vem pallar skriket om de inte får mat liksom?
Såg en mamma gömma sig i provrum på Lindex, jag tyckte bara synd om henne som får begränsa sig så. Det kändes oerhört jobbigt.
+ @Pontevecchio Eller så ville hon helt enkelt inte visa tutten för hela affären? Förstår inte, måste ALLA ammande kvinnor älska att amma offentligt?Kanske gömde hon sig inte för sin egen skull utan för att bebisen behövde lugn och ro runt sig för att kunna äta.
Vad gör att du får den uppfattningen?+ @Pontevecchio Eller så ville hon helt enkelt inte visa tutten för hela affären? Förstår inte, måste ALLA ammande kvinnor älska att amma offentligt?
Fast det var väl himla bra att hon tog plats i ett provrum, jag skulle känt att jag blockerade det för någon och varit tvungen att sätta mig på en bänk utanför affären. Det är ju himla coolt att kunna amma gående men jag hade aldrig klarat det, jag hade för ont, jag skulle definitivt velat sitta ned.Bekväm, ammade häromdagen gåendes runt på ICA. Vem pallar skriket om de inte får mat liksom?
Såg en mamma gömma sig i provrum på Lindex, jag tyckte bara synd om henne som får begränsa sig så. Det kändes oerhört jobbigt.
+ @Pontevecchio Eller så ville hon helt enkelt inte visa tutten för hela affären? Förstår inte, måste ALLA ammande kvinnor älska att amma offentligt?
Fast det var väl himla bra att hon tog plats i ett provrum, jag skulle känt att jag blockerade det för någon och varit tvungen att sätta mig på en bänk utanför affären. Det är ju himla coolt att kunna amma gående men jag hade aldrig klarat det, jag hade för ont, jag skulle definitivt velat sitta ned.
Vet inte hur du läste mitt inlägg nu? Jag älskar inte att amma offentligt men jag gör det vid nöd (flaskmatar hellre) då jag tyckte det såg sååå tråkigt ut att sitta i en hytt i en halv evighet. Jag pallar inte att låta amningen begränsa mig, för mig är ett halvår eoner av tid.