Off för bruksraser och inoff för övriga...

L

Linas matte

Kikade på en hemsida om utställningar alldeles just. Där stod det att den officiella utställningen jällde bruksraser. I övrigt kunde man också ställa inoff.
Ursäkta men vad räknas som bruksras?

Labbe ,dual purpose, ska utställas och helst meriteras snart...:bump:

Sv: Off för bruksraser och inoff för övriga...

Australian Cattledog, Australian Shepherd, Beauceron, Belgisk vallhund, Bouvier Des Flandres, Boxer, Briard, Collie, Dobermann, Hollandse Herdershond, Hovawart, Kelpie, Riesenschnauzer, Rottweiler, Schäfer, Svart Terrier.

Okej.
Hittade just en internationell tävling som tog alla raser, även oss.

På SKK's hemsida kan du hitta alla officiella utställningar (nat. & int.) som är för alla raser och är du medlem i SKK så får du ju hem tidningen Hundsport och även där står utställningarna =)

Med Labbe har du att välja på SKKs officiella eller SSRKs dito. Allt annat blir inoff. På labradorklubbens hemsida hittar du en sammanställning över alla labbeutställningar, men notera att även rena klubbtävlingar (inoff) finns med.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 506
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 603
Senast: Dopy
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
4 029
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Efter att min gamla hund gick bort för snart 2 år sedan har nu suget efter en ny hund infunnit sig. Jag hade tänkt att i god tid börja...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 363

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka