ofarliga växter som hästar inte äter

J

Josephine_Josephine

Jag har byggt uteboxar, tanken är att de skall kunna gå ut och in i vinter som lösdrift. Men jag måste plantera någon växt buskar eller träd som skydd framför öppningen. Men mina hästar känns som allätare. de äter allt de kommer åt:P Nä men har ni några tips på någon växt som ger skydd samtidigt som de inte äter?

Jättetacksam för svar.

Sv: ofarliga växter som hästar inte äter

det finns ju inget ofarligt som hästarna absolut inte äter.... dom äter allt. :p varför måste du ha buskar??

jo det är sant, och mina känns extrema. Tuggar på allt de kommer åt. Men det är för att vinden står på rakt mot boxarna där de skall kunna gå in och ut så det behövs något skydd. Vi har tänkt lite på tojahäck, men de äter ju det också:P

hästar äter inte fläder. det växer snabbt och om du köper den ätliga kan du göra saft:idea:

okej, vad bra! Tack för tipset!:)

Men fläder är ofarligt för hästar om de nu om all förmodan skulle ta sig en tugga?

Se till i såfall att INTE plantera druvfläder (sambucus racemosa)som är giftigt. De äkta flädern däremot borde Sambucus nigra på latin gör man saft av blommorna av samt sylt av bären så jag har svårt att tänka mig att övriga delar skulle vara giftiga. Däremot luktar de illa så det skulle vara därför de inte äter den, förhoppningsvis då.

Sen finns ju berberis, inte så atraktivt att äta, tror jag.....Likaså slån och hagtorn.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 607
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 891
Senast: Nominous
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
2 020
Senast: NotlikeI
·
Trädgård & Växter 1/4 får vi nycklarna till vårt nya hus. Till huset hör en trädgård om ca: 1100kvm som är byggd i etage. Jag funderar på vad vi skall...
Svar
10
· Visningar
2 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka