Sv: Övertid

:crazy:

Jag tror inte moderkakor ruttnar?

Här brukar alla alltid vara välkomna för att föda, det borde funka så på många ställen.

Så här står det på sjukhusets hemsida: "Ett lasarett för dig!
Karlskoga lasarett är ett akutsjukhus som främst är till för invånarna som bor i västra Örebro län och östra Värmlands län. Upptagningsområdet omfattar ca 90 000 personer. Alla andra som väljer att söka oss är naturligtvis också välkomna!"

BB:s sida http://www.orebroll.se/karlskogalasarett/pagefacts____9677.aspx

Alltså, jag förstår om du inte vill kasta dig iväg 30 mil med familjen. Men jag vill bara bara poängtera för alla andra som läser att man får VÄLJA BB och att det kan vara värt att åka till ett sjukhus med bättre attityd. Är man två veckor över tiden kan man ju bara bestämma att man ska sättas igång punkt slut, typ, så då behöver man ju inte hålla sig i närheten och vänta.
 
Sv: Övertid

:crazy:

Jag tror inte moderkakor ruttnar?

.

*haha*, det hade varit något! Nej, men de blir ju sämre. Det är ju bla. moderkakan och näringstillförseln jag ska in och kolla upp nu på tisdag, början den bli dålig är det igångsättning som gäller pronto.
 
Sv: Övertid

*haha*, det hade varit något! Nej, men de blir ju sämre. Det är ju bla. moderkakan och näringstillförseln jag ska in och kolla upp nu på tisdag, början den bli dålig är det igångsättning som gäller pronto.

Jag trodde de per automatik satte igång när man gått +2v?
 
Sv: Övertid

TILLS bm själv säger att "ja, jag kanske skulle lyssnat mer på dig i början" då bebis efter 41 veckor INTE sjunker ner som han ska, utan ligger högt och trycker ut både lungor och strupe genom munnen på mig :crazy:. Och nu är det helt plötsligt väldigt ovanligt att de föds med blödande skrapsår (som inte var efter klockan). Så nu när min BM "släpper" mig till Östras ansvar pga. övertiden, så kanske allt inte är som det ska enl. henne :mad:.

Jag tycker du ska ringa henne igen (trots att du inte är hennes "ansvar" längre) och säga att hon får skynda sig och göra allt vad hon kan för att det bästa ska ordnas för dig. Hennes bedömning är ju viktig för hur förlossningsavdelningen ska behandla dig.

Visserligen skulle du kunna ringa själv till Östra och berätta om dina funderingar, men det har nog bättre effekt om bm gör det.
 
Sv: Övertid

...man FÅR föda på andra BB också, bara så du vet om du tröttnar. Sist hade jag 08-or som rumsgrannar som åkt till Karlskoga för att få bättre BB-service :)

alltså nu har du pratat så mycket gott om Karlsskoga så jag nästan funderar på att åka dit och föda OM det skulle bli aktuellt en gång till :D bedövar ni innan ni syr ihop folk oxå? vet att Västerås inte är så pigga på att man åker iväg och föder någon annanstans planerat men man får väl vara på ett "oplanerad" besök just då... :angel:
 
Sv: Övertid

alltså nu har du pratat så mycket gott om Karlsskoga så jag nästan funderar på att åka dit och föda OM det skulle bli aktuellt en gång till :D bedövar ni innan ni syr ihop folk oxå? vet att Västerås inte är så pigga på att man åker iväg och föder någon annanstans planerat men man får väl vara på ett "oplanerad" besök just då... :angel:

Jag var på "oplanerat" besök i Luleå när våran föddes och Västerås har inte sagt ett piss om det :angel:

Där bedövar dom innan dom lappar ihop en :p
 
Sv: Övertid

Hihi, jag sa att de fick sy hur de ville bara jag fick ha lustgasmasken som leksak (upptäckte den alldeles för sent :D)

Jag undrar om ditt "hemmasjukhus" verkligen kan lägga sig i var du föder?
 
Sv: Övertid

Hihi, jag sa att de fick sy hur de ville bara jag fick ha lustgasmasken som leksak (upptäckte den alldeles för sent :D)

Jag undrar om ditt "hemmasjukhus" verkligen kan lägga sig i var du föder?

jag känner även med lustgasen - om jag inte andas tills jag tuppar av... (tre personal och den som upptäcker att jag är helt borta är... maken som satt och gullade med E) men då hade BM den dåliga smaken att inte sy färdigt utan tog ifrån mig lustgasen och väntade med att sy - tyvärr var jag såpass "vaken att jag kännde allt men för borta för att meddela omvärlden... mindre kul...
 
Sv: Övertid

jag känner även med lustgasen - om jag inte andas tills jag tuppar av... (tre personal och den som upptäcker att jag är helt borta är... maken som satt och gullade med E) men då hade BM den dåliga smaken att inte sy färdigt utan tog ifrån mig lustgasen och väntade med att sy - tyvärr var jag såpass "vaken att jag kännde allt men för borta för att meddela omvärlden... mindre kul...

Har inte råkat ut för samma utan liknande känsla med lustgasen.... hemskt att känna sig så borta samtidigt ändå ganska klar :crazy:
 
Sv: Övertid

Jag tyckte bara lustgasen hjälpte då man nästan tuppade av. I princip lyckades man aldrig träffa in värken utan var försen.

Här i Stockholm får man ingen bedövning då man sys. Förjävligt när man redan haft så himla ont.

Jag håller tummarna för dig och hoppas att du just nu ligger nyförlöst, med en underbar skatt på magen :love:
 
Sv: Övertid

för mig fungerade lustgasen jättebra under andra förlossningen - första hade jag inget mellanrum mellan värkarna så jag ville aldrig sluta andas i masken... men andra gången gick det bättre - var noga med att sluta andas lustgas när det var "som värst"...
 
Sv: Övertid

alltså nu har du pratat så mycket gott om Karlsskoga så jag nästan funderar på att åka dit och föda OM det skulle bli aktuellt en gång till :D bedövar ni innan ni syr ihop folk oxå? vet att Västerås inte är så pigga på att man åker iväg och föder någon annanstans planerat men man får väl vara på ett "oplanerad" besök just då... :angel:
Jag kan bara instämma i hyllningskören för Karlskoga BB. Jättetrevliga lokaler, jättebra personal och motordrivna sängar :love: (fast det tog ett tag innan jag insåg att fjärren inte var till radion :rofl:)
Jag har aldrig blivit sydd utan bedövning, defenitivt inte utan att bli tillfrågad hur jag vill ha det!

Jag har hela graviditeten varit jättetydlig med att jag ska föda i Karlskoga så det står i min mödravårdsjournal, fick väl en lite trulig fråga/påstående under ett ultraljud på KSS "jasså, du ska föda i Karlskoga..." Jag log bara brett och svarade ja.
Inte kan sjukhuset lägga sig i vart man ska föda - man har ju rätt att välja.

Nu hoppas jag varenda kväll att jag ska vakna med värkar så jag kan få det här överståndet, jag gillar inte att föda barn... men det är underbart att få leva med dom sen :love:
 
Sv: Övertid

Jag trodde de per automatik satte igång när man gått +2v?

Nopp,
när man har gått en vecka över tiden lämnar din vanliga BM över ansvaret till BB/förlossningen.
Vid 2 veckor kommer man på överburenhetskontroll.
Är allt bra då får man komma in varannan dag så länge allt ser bra ut. När det har gått 3 veckor sätts man igång.

Så är det här i alla fall.

Squirlett som gick 11 lååååånga dagar över tiden
 
Sv: Övertid

*kl*

vi fick en liten pojke 070724, dagen före vi skulle in för att se om jag skulle sättas igång... :banana:!!!

jag återkommer.
 
Sv: Övertid

Grattis! :banana::bump::banana::bump::banana:

(så var det för mig oxå för lite mer än ett år sedan, fick en pojke dan innan jag skulle kollas för ev igångsättning :love:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 406
Senast: paradiset
·
B
Övr. Barn Ja, ni som läste min övertidstråd och peppade mig- TACK :love:, dagen efter kom det igång helt av sig självt :banana:! Som sagt jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 617
Senast: Timsetim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp