Örontermometer

Sv: Örontermometer

nu har jag fått min nätbh, och hjälp vad skön den var att ha på sig!
:)
 
Sv: Örontermometer

Visst är den :)
Men man känner sig inte vacker i den.
Fast det är det värt. Den är perfekt att ha på natten när bebis är född.
Det var den enda bh'n jag använde de första månaderna.
 
Sv: Örontermometer

Äsch, jag känner mig inte vacker i någonting nu förtiden, så det gör inget. Den kliar lite, men det kanske man vänjer sig vid, tror det är materialet!

Jag ska betsälla en vit också, fast i en str större, den här satt perfekt, men jag vet ju inte hur mycket större mina bröst behagar att bli när jag väl börjar amma.

Tack för tipset!
 
Sv: Örontermometer

Vi köpte en vanlig termometer, mest för att de är så bra att ha om bebisen blir förstoppad eller ngt.

Ev köper vi en termo-napp. En örontermometer behöver vi inte i dagsläget, men kommer garanterat införskaffa så snart bebisen är såpass stor att det fungerar bra med en sådan..
 
Sv: Örontermometer

Jag har läst någonstans att de varnar för de där napptermometrarna. Varför minns jag tyvärr inte.
 
Sv: Örontermometer

Jag har köpt följande på Apoteket:

Amnings-BH
Amningskupor
Barnolja, - schampoo, - talk och - tvål (kanske lite onödigt med allt..)
Maxibindor till mig själv att ha hemma den första tiden
Blöjor newborn 2-4 kg
Idomin
Tvättlappar (att ha hemma)
Tvättservetter (att ha om man åker bort)

Funderar även på att köpa:

Bröstpump
Nappflaskor till mjölken
Termometrar - en att ta temp och en badtermometer (vet dock ej om de har en sådan på Apo?)
 
Sv: Örontermometer

Jag har läst någonstans att de varnar för de där napptermometrarna. Varför minns jag tyvärr inte.

Tror det är av samma anledning som med örontermometrarna, att de kan visa fel. Har för mig att jag läst det någonstans.
 
Sv: Örontermometer

vi har en örons.. den är TOPPEN.... hade först en stjärttermometer men efter att lillan blivit 6 månader eller nått så var inte den poppis alls..... det är lättare tempa ett öra än en rumpa.... :banana:
 
Sv: Örontermometer

Jag har köpt följande på Apoteket:

Maxibindor till mig själv att ha hemma den första tiden "Snodde" jag från bb:D
Blöjor newborn 2-4 kg Köpte jag med men då bebis vägde nästan 5 när han föddes så vart dom alldeles för små. Fick ge bort dom:(


Funderar även på att köpa:

Termometrar - en att ta temp och en badtermometer (vet dock ej om de har en sådan på Apo?) Badtemp är gansksa onödig om du frågar mig. Enklast är att stoppa din egen armbåge i vattnet och känna efter.:)
 
Sv: Örontermometer

Det kan gå åt lite större de första veckorna när brösten är mjölkfyllda mest hela tiden.
Och så måste man ju få plats med inlägg.
Den blir skönare efter några tvättar.

Jag tänkte mer på att man inte känner sig så snygg när man blivit av med magen heller.
Särskilt inte i den vita när man har inlägg i också.
Du kommer förstå mig när du provat.
Men vad gör det. Ens sambo får ha överseende med det.
 
Sv: Örontermometer

Såg i en tidning om termometer som man cirkulerar över tinningen, är lite nyfiken på en sån. De ska tydligen vara väldigt bra.
 
Sv: Örontermometer

Ja, och gnäller han så får han en smäll, för det är han som gjort så att jag ser ut som jag gör! :D ( med lite hjälp av mig själv förstås)

Jo, det blir en storlek större i vitt, sen får jag väl se om jag börjar använda vanliga amningsbh:ar sen!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 441
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 930
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp