Örontermometer

Sv: Örontermometer

Jag har haft örontermometer. Efter några år blev den "konstig". Har nu en pann-termometer (köpt från Clas Ohlsson). Billigare än en örontermometer och lättare att mäta med.
 
Sv: Örontermometer

Ja, jag tycker att den har fungerat bra i små öron. Min termometer var himla dyr, kanske beror det på vilken sorts termometer man har?

Som någon skriver, att ta tempen i rumpan tar tid. Och är rätt obehagligt. Att bara kunna knäppa av en örontermometer i örat på några sekunder är så mycket smidigare.
 
Sv: Örontermometer

Jag har haft min örontermometer i snart 8 år och tycker den är helt kanon, ok den kanske inte är helt säker jämt men jag brukar dels ta tempen i båda öronen för att dubbelkolla och sen även ta om om det inte känns rimligt. Det går snabbt och lätt och ger i mitt tycke mycket mindre obehag för en liten bebis. (har använt den på mina två bebisar)
 
Sv: Örontermometer

Nu vart det en Braun från apo, 605:- :eek: Och en rumpis, där det tog 40-90 sek att ta tempen, vilket jag tyckte var jötte lång tid, tills jag läste p den andra rumpisen, där det tog 5 min! :crazy:

Har även köpt bröstvårtskräm, rumpsalva, nappar, en body och en overall!

Där rök min lön! :( (:D)
 
Sv: Örontermometer

Almännt:

Är det något mer som man kan köpa på apo när man lix är där, som är bra att ha till bebis?

Inotyolsalva (kanon för röda rumpor)
Bröstvårtssalva (det bästa för ömma bröst vid amningen i början, hade inte överlevt utan min)
Nagelklippare (naglarna växer sååå fort på dom små)
 
Sv: Örontermometer

Nu har du iofs redan köpt men örontermometer är ej lämpliga till små barn då de inte når in ordentligt i örongången, vilket i sig inte visar rätt temp.

Använd rumptermometer, ta lite salva på toppen och "kör in" ca 1 cm (ofta så är det en liten silverände). Plättlätt och man får rätt temp.
 
Sv: Örontermometer

Äsch, alla säger olika. Hon på apo sa att de var jätte bra på små, och flera här i tråden också, och vissa säger att de inte funkar alls! :confused:

Men nu har jag köpt en av varje, så vi vuxna kan använda öron, och bebis rumpis+ öron! :)
 
Sv: Örontermometer

va bra!!:)
Nagelsaxen e ju inte akut, bara att ta på nästa besök..Kan bli nåra stycken:angel:
Tycker det är bra att ha, många säger ju att man ska riva av nageln på d små. Men det fixade inte jag, lättare med en liten sax.
Är man rädd att den lill* ska rycka till så man klipper i fingret så klipp när dom sover...:)
 
Sv: Örontermometer

Jag har inte behövt köpa nånting till barnen på apoteket innan de varit födda.
Det jag köpt därifrån senare är flytande alvedon och suppar.
Har inte behövt några salvor.
Istället för bröstvårtsalva har jag använt bröstmjölk vilket känns mycket bättre än att smeta på nån salva.
En nagelsax till bebisar äger jag, men använder aldrig.

Amningskupor kan vara bra att ha från början, fast det kan man ju köpa i vanliga affärer också.
 
Sv: Örontermometer

Nu vart det en Braun från apo, 605:- :eek: Och en rumpis, där det tog 40-90 sek att ta tempen, vilket jag tyckte var jötte lång tid, tills jag läste p den andra rumpisen, där det tog 5 min! :crazy:

Har även köpt bröstvårtskräm, rumpsalva, nappar, en body och en overall!

Där rök min lön! :( (:D)

Om du vill spara lite på pengarna, köp inte på dig onödiga saker som nappar och massa salvor.
Det är inte säkert att det kommer att behövas.
Och det kommer garanterat inte behövas den första veckan när bebis är född.
 
Sv: Örontermometer

Har inte behövt några salvor.
Kan vara skönt att ha en tub hemma. Ofta kan den ju användas till allt möjligt annat än bebisen oxå
Istället för bröstvårtsalva har jag använt bröstmjölk vilket känns mycket bättre än att smeta på nån salva.
Det försökte jag med, visste inte ens att det fanns speciell kräm/salva. Brösten blödde, amningen var kaos.
Hade jag bara vetat från början att det fanns alternativ så hade jag sluppit mycke smärta. Därför tipsar jag andra om bröstvårtskrämen.
Vill man vara säker på att bebisen inte får i sig nån salva är det ju bara att tvätta/torka av bröstet lite snabbt innan amning.



Har inte heller varit nån storkonsument på apoteket. Men det kan ju vara skönt att veta lite vad man kan behöva. Sen är det upp till var och en att köpa det innan bebisen är född eller den dag då det behövs.
Sen så kan det ju vara skönt att en del finns hemma ibland beroende på vart man bor.
När sonen var nyfödd hade vi drygt 4 mil till närmaste apotek....
 
Sv: Örontermometer

Sant, fast salvorna och napparna vart 150:- tillsammans, så det gör inte så mycket om de inte skulle bli använda! :)

Men jag håller med, det är eg. onödigt att köpa en massa som kanske inte kommer användas! (det är bara jag som är hopplös på att handla en massa)
 
Sv: Örontermometer

Jag köpte en sån där ful nätbh på apoteket som jag har på natten (kostade knappt en hundring har jag för mig). Eftersom brösten läcker måste man ha någon form av bh med amningsilägg och på natten är det då skönt med en mjuk bh. Använde en vanlig mjuk först men brösten trillade ur när jag låg på sidan...
 
Sv: Örontermometer

Kom på en sak till! Ni som är nöjda med era örontermometrar vad har ni för märke? Har ni apotekets dyra eller duger det med en billigare tex från biltema?
 
Sv: Örontermometer

En sån hade jag med!!
Underbar!:love:
Speciellt under d första dagarna då brösten var stora som meloner.
 
Sv: Örontermometer

Jag köpte apo:s dyra, en Braun. Men jag har sett samma till salu på andra orter, 150:- billigare, typ Järnia osv!
 
Sv: Örontermometer

En sån skön nätbh kan man beställa från www.minimundus.se.
Jag köpte ett paket med sån bh, ullinlägg och olivtvål.
Ullinlägg är jättebra nu när det börjar bli kallt för att slippa mjölkstockning.
 
Sv: Örontermometer

jag beställde en sån därifrån! Tog str M, hoppas att den passar! Passar den så ska jag beställa en till, fast vit
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag måste avsluta amningen då jag måste börja med en medicin. Min bebis är sju månader och gillar mat, så jag är inte orolig att han...
2
Svar
36
· Visningar
2 441
Senast: Linn-Nora
·
Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 930
Senast: Linn-Nora
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
1 217
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp