Oense om ledighet

eyz

Trådstartare
Hur gör ni separerade föräldrar med barnen på sommaren, hur resonerar ni?

Jag och exet är inte helt överrens om hur vi ska göra i sommar, jag pluggar och behöver således jobba så mycket det bara går i sommar, har dock inte fått något svar än, men vi utgår från att jag jobbar hela sommaren.

Pappan har sökt semester vecka 30-32, jag påpekade att det i så fall förmodligen blir sonens enda lediga veckor på hela sommaren. Det hade han inte tänkt på men var inte intresserad av att ta ut mer semester. Idag fick jag reda på att förskolan är stängd vecka 28-30, hörde då om han inte kan ändra sin semester till 29-31 (han har planer v 31) så kanske min mamma kan ta sonen v 28, han skulle fundera.

Jag blir helt handfallen inför denna ovilja att se till sonens bästa, han har inget argument för att vara ledig v 32 förutom att han vill (vi har diskuterat saken tidigare). Han vill inte ta ut en semestervecka till för att det kan vara bra att ha dagar kvar säger han, tidigare år har han inte tagit ut dagarna alls, men då har jag kunnat vara hemma med sonen så han fått en lång sommarledighet. Jag förstår att det är skönt att ha dagar i reserv men tycker ändå att sonen borde vara viktigare? Exet berättar att han saknar sonen i veckorna så han tänker bortom sig själv i vanliga fall.