Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sar: så snyggt!
Varför har du sådana? Istället för att bara odla i jorden i markhöjd, menar jag?
Det enda sammanhang där jag har kommit i kontakt med sådan upphöjd odling var som ett tips till rullstolsbundna odlingsfantaster.
Åh, jag tycker att det ska vara bekvämt att odla! Förutom att man slipper rotogräset så blir det helt enkelt väldigt lättsamt att sköta när man kan stå som vanligt istället för att vara böjd som en ostkrok.
Jag är jätteavundsjuk! Jag har pallkragar med bara 1 lager så det är ju i stort set marknivå, rotogräsen kan fortfarande ta sig upp, även om det inte är så farligt. Nu när jag är höggravid skulle det varit kanon med höga lådor!
Jag vill dessutom ha en varmbänk och det måste ju gå att göra genom att täcka dina med tex gamla fönster och lägga hästskit i botten.
Får börja skissa....
Jag fick tag i pallkragar gratis igår.
Så nu har jag sått lite olika grödor. Jag är ju rätt ny på detta men ni vet ju att på påsarna med tex sallad så står det att det ska vara x cm mellan varje frö. Hur noga är ni med sådant? Jag bara kör i lite som jag tycker.
Jag är ingen erfaren odlare utan jag har bra höftat. När man ser att det kommer upp kan man ju gallra om det blir för tätt. Däremot är jag noga med att så ex.vis sallad flera olika datum så att man inte står med en jätteskörd som blir klar precis samtidigt, det finns ju någon måtta på hur mkt sallad man kan pressa i sig....
Jag är ju rätt ny på detta men ni vet ju att på påsarna med tex sallad så står det att det ska vara x cm mellan varje frö. Hur noga är ni med sådant?