Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag jättenyfiken på vad "slingerjox" är för slags mat...
Jag ska odla vattenkrasse, pakchoi, slingerjox mm att ha i sallader. Kan jag odla i perlit istället för jord?
Nu blir jag jättenyfiken på vad "slingerjox" är för slags mat...
Om man ger dem gödselvatten av något slag? Har för mig jag hört att "sallad i kruka" (de som säljs i mataffären) odlas helt utan jord, och har ju växt längre än skott.Du ska alltså odla för skotten? Jag tror inte näringsreserven i fröet räcker så långt med tanke på hur stora man brukar vilja ha dem, den är ju till endast för själva groddningen och det är därför man inte behöver extra näring till groddar.
Om man ger dem gödselvatten av något slag? Har för mig jag hört att "sallad i kruka" (de som säljs i mataffären) odlas helt utan jord, och har ju växt längre än skott.
Men vet egentligen ingenting...
Om man ger dem gödselvatten av något slag? Har för mig jag hört att "sallad i kruka" (de som säljs i mataffären) odlas helt utan jord, och har ju växt längre än skott.
Men vet egentligen ingenting...
Varför vill du använda perlit?Jag ska odla vattenkrasse, pakchoi, slingerjox mm att ha i sallader. Kan jag odla i perlit istället för jord?
Varför vill du använda perlit?
Jag odlar upp skott i djup tallrik med en centimeter blomjord.
Avklippt mjölkkartong. I med jord och sedan frön. Klipp av och ät vid lämplig höjd.
Mjölkkartonger är super, men partner har tyvärr paxat dem för all framtid. Sorgligt men sant.
Får man verkligen paxa mjölkkartong till annat än odling?
Ni får dricka mer mjölk helt enkelt, så det räcker åt alla.De var paxade av BARNET rätt länge, till pyssel. Nu är de paxade till vinglas. Misär, som ni förstår.