Odla små skott

Hyacinth

Trådstartare
Jag ska odla vattenkrasse, pakchoi, slingerjox mm att ha i sallader. Kan jag odla i perlit istället för jord?

Jag ska odla vattenkrasse, pakchoi, slingerjox mm att ha i sallader. Kan jag odla i perlit istället för jord?

Du ska alltså odla för skotten? Jag tror inte näringsreserven i fröet räcker så långt med tanke på hur stora man brukar vilja ha dem, den är ju till endast för själva groddningen och det är därför man inte behöver extra näring till groddar.

Du ska alltså odla för skotten? Jag tror inte näringsreserven i fröet räcker så långt med tanke på hur stora man brukar vilja ha dem, den är ju till endast för själva groddningen och det är därför man inte behöver extra näring till groddar.
Om man ger dem gödselvatten av något slag? Har för mig jag hört att "sallad i kruka" (de som säljs i mataffären) odlas helt utan jord, och har ju växt längre än skott.
Men vet egentligen ingenting... :p

Om man ger dem gödselvatten av något slag? Har för mig jag hört att "sallad i kruka" (de som säljs i mataffären) odlas helt utan jord, och har ju växt längre än skott.
Men vet egentligen ingenting... :p

Kan mycket väl stämma, jag är van vid och upplärd i odling i lite större skala... växtodling ingick ju när jag gick på lantbruksskolan ;) :D Fast nog har jag köpt kruksallad som står i jord :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
421
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 297
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 907

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka