Ödem? Kan det vätska sig?

Annanaz

Trådstartare
Jag har ett dräktigt sto som snart har varit dräktigt 280 dagar. Jag misstänker att hon har fått ett ödem under magen. Det sitter ca 15 cm från juvret.

Men jag undrar om det kan komma vätska från ett sådant för det gör det? Det ser lite iriterat ut. Ska ringa vet i morgon på telefontiden men jag skulle vilja veta lite mer om detta.

Tack för svar!!! (har läst trådar om detta men inte hittat ngt om vätska(

Sv: Ödem? Kan det vätska sig?

Ödem är ju just att det har trängt ut vätska i vävnaden så nog kan det tränga ut vätska från ödemet om det är intakt.

Du gör rätt i att ringa veterinär, för det där borde nog tittas på..

vet sa att det var ett ödem. vätskan kom från en hudinfektion som berodde på att huden var så sträkt så det hade blivit små sprickor.

Mer motion och tvätta med ett spec schampo. När infektionen är borta så skulle jag massera med ett liniment.

Så nu känns det bättre när man vet vad man ska göra! Tänkte svara här ifall någon annan har samma problem som jag!

Hur ser ödemet ut? Jag har en shettis som är dräktig dag ca 300. Framför juvret, ca 5 cm, har hon som små mjuka påsar som sitterjämnt fördelat framför och är ca 5 cm brett. Kan det vara ödem?

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 862
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 033
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Hej! Jag undrar om det finns någon där ute som har erfarenhet av golden med DCM. Tills i helgen hade vi ingen aning om denna sjukdom. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 710

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka