Och var är brösten?

P

Pirat

Jag är gravid i 8:e veckan och har precis samma A-kupa som förut. Lite av en besvikelse, måste jag säga! Jag som trodde att jag äntligen skulle få känna mig lite yppig. Samtidigt är det väl lite skönt att slippa ömmandet.

Vissa P-piller har gett mig större bröst, men nu: nada!

Har någon samma erfarenhet? Och jag vet bestämt att det är någon där inne, det har jag redan sett på ultraljud.

Sv: Och var är brösten?

Oj, tidigt började inte mina växa! Och de hann ändå växa 2 storlekar innan halvtid. Så ha tålamod. :)

Ok, jag trodde att det vanligen var ett av de tidigaste tecknen på graviditet. Men jag ska nog kunna bärga mig.;)

Oj, hold your horses och ha inte så bråttom. Vänta och se, det händer nog nåt längre fram. Du är ju precis nygravid!

Aha... jag har varken eller. Men jag är inte heller riktigt så desperat som jag kanske framstod i mitt första inlägg. :laugh:

Ett av de tidigaste tecknen är ömhet i bröst, inte att de växer.

Det har du nog rätt i, mina ömmar jättemycket, men har inte blivit större ;)

Jag ser också fram emot att få prova på att vara en 'riktig' kvinna med stora bröst! :D :bump:

Jag är gravid i 8:e veckan och har precis samma A-kupa som förut. Lite av en besvikelse, måste jag säga! Jag som trodde att jag äntligen skulle få känna mig lite yppig. Samtidigt är det väl lite skönt att slippa ömmandet.

Har någon samma erfarenhet? Och jag vet bestämt att det är någon där inne, det har jag redan sett på ultraljud.

Mina växte över en storlek innan det gått en månad och de var inga puttisar till att börja med :crazy: Men vissa växer inget på hela graviditeten, men de växer oftast när mjölken rinner till, dvs i vissa fall inte förrän efter förlossningen! Mina skötte hela växandet i början och var rätt konstanta sen :D

Mina växte över en storlek innan det gått en månad och de var inga puttisar till att börja med :crazy: Men vissa växer inget på hela graviditeten, men de växer oftast när mjölken rinner till, dvs i vissa fall inte förrän efter förlossningen! Mina skötte hela växandet i början och var rätt konstanta sen :D

Time will tell. Det allra viktigaste är förstås att brösten funkar, om det nu går bra med graviditeten och jag har en som behöver ammas i juni.

Mina har inte växt någonting öht och jag har BF om en och en halv vecka... Och jag som har sett fram emot en rejäl hylla. :p

Däremot har de läckt i fem månader, så de två sakerna behöver inte höra ihop! :mad:

:p

Mina bröst har värkt ända sen ägglossning i princip, drygt två månader, och önskar för allt i världen att de kunde krympa så de slapp ta i allt hela tiden. :angel:

Tror de växt något i alla fall, de var rätt lagom i storlek innan så jag har inte funderat så mycket på det. Ska de växa mer får det sluta göra ont först. :mad:

Har du redan gjort UL? på privat klinik då? jag går in i vecka 6 på måndag, vill så gärna göra tidigt UL

Har du redan gjort UL? på privat klinik då? jag går in i vecka 6 på måndag, vill så gärna göra tidigt UL

Ja. Jag har blivit gravid via provrörsbefruktning och då görs alltid ultraljud i vecka 6-7. Åtminstone på den privatklinik jag går till.

Jag hade B-kupa från början o mina boobisar växte inte nåt under graviditeten, jag var däremot väldigt öm i brösten speciellt de första 3 månaderna.
När mjölken rann till trodde jag att jag skulle få bomber men jag fick istället... STRUTAR!! :crazy: Inte alls vad jag hade tänkt mej :mad: :D Stora, stinna strutar begåvades jag med och nu efter amning är brösten tillbaka i sin ursprungliga form men jag har nu c-kupa.. (jag väger några kg mindre i dagsläget än vid inskrivning på mvc så det är inte det att jag är tjockare heller.)

Ett av de tidigaste tecknen är ömhet i bröst, inte att de växer.

Det dar ar nog individuellt. Mina brost blev fylligare INNAN positivt test (jag testade 11 dagar efter agglossning) och vaxte fran liten B till D under graviditetens gang, nar mjolken runnit till och de stabiliserat sig hade jag E-kupa. Daremot hade jag aldrig ont i dem.

Mitt råd är att iaf vänta 2-3 veckor till innan du gör ett VUL :)

Pirat:
Mina bröst har vuxit en storlek ( från B till C ) och det gjorde dom ganska omgående, men ha tålamod ;)

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 389
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·
Hästvård Hej! Mina fina häst skadade sig svårt i hagen i påskas. Hon har två lager muskler krossade på/i rumpan. Stort som en större handflata...
Svar
5
· Visningar
796
Senast: Brie
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 265
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar