Och årets oskar till bäst skådespelande katt går till...

cewe

Trådstartare
.... Tom Ruffs aka Spiken

Han är för söt vår lilla grå, tappert hoppar han på tre ben med en lidande blick när han ser oss. När han tror ingen ser går han helt normalt på tassen.

Sv: Och årets oskar till bäst skådespelande katt går till...

Snällasnälla, sätt in en bild på kissen!! :bow:

Har ni låtit en veterinär undersöka katten innan ni bestämt er för att den lurar er? Många hältor kan vara av sådan karaktär att de kommer och går. Och många gånger sätter katten ner tassen om den blir tillräckligt intresserad av nåt eller kanske rädd.

Kanske katten bara förstärker sina symptom när ni kollar för att budskapet ska gå fram? Det är ju lika sannolikt som att han bara spelar en roll?

Jag kan ju inte uttala mig om just er katt, men generellt är det väldigt få djur som simulerar smärta.

Han har haft en infektion i tassen (kollad av veterinär) som nu läkt ut det är bara de kala fläckarna kvar från såren.
Han har varit extremt omhuldad när det var som värst, och han är en mycket smart katt, en av de smartaste vi haft så han har väl upptäckt vad bekvämt det är bli buren.

30008311.jpg

Får väl lov tala om att han brukar inte ha rosett så ingen får spel :p, det var lillmatte som förra julen tyckte katterna skulle fotas med lite julstämning.

Hur vet ni att infektionen är helt utläkt och han är helt smärtfri?
Jag har svårt att tro att ett djur skulle agera så mänskligt att den låtsas vara sjuk för att bli omhuldad (om så vore så bör man nog bli mer noga med gosa med katten även när den är frisk), utan misstänker att han stundtals känner av skadan.

Då är nog mina djur ovanligt smarta!! ;)

Hade en hund för många år sedan som skadade hasen. Efter operationer, rehab osv var hon friskförklarad och arbetade som vanligt utan problem.

Jag kunde dock ENKELT locka fram en kraftig hälta genom att fråga - som jag gjort under tiden med bandage-byten - "Ska vi ta och se hur det är med det lilla benet?"
Detta fungerade fortfarande klockrent 4 år efter operationen, så...

Jag tror djur kan lära sej det mesta om motivationen är rätt! I detta fallet "daltandet" som var i samband med skadan.

/Swat

Jag hade inte låtit det fortgå faktiskt även om jag hade varit ganska säker på att det bara är "tyck synd om mej", en skvätt metacam och du vet, hellre det än att vara förbannad på sig själv när man inser att det var på riktigt.

Vi gosar med bägge katter, på deras eget villkor givetvis.
Efter 15 år känner jag nog min katt rätt bra

TinyWiny: Vi visste vad som var fel förutom vad som hänt (katter är så dåliga på förklara sig), och han haltade rejält i början. Det här var långt efter vi upptäckte skadan och den hade i princip läkt ut.

Nu är allt tipp-topp igen och tassen ser hur bra som helst ut, utan mediciner

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
362
Senast: Sassy
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
2 387
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Uppdateringstråd #2