Objektiv till canon eos 300?

skuggan_

Trådstartare
Städade "städskåpet" och hittade en Canon Eos 300 som mamma fyndade på tradera för 2 år sedan. Eftersom det inte kom med ett objektiv så blev hon. Så därför har den legat i städskåpet i 2 år. Min fråga är: Vilket objektiv ska man ha till en sådan?:p

Skuggan_
 
Sv: Objektiv till canon eos 300?

Städade "städskåpet" och hittade en Canon Eos 300 som mamma fyndade på tradera för 2 år sedan. Eftersom det inte kom med ett objektiv så blev hon. Så därför har den legat i städskåpet i 2 år. Min fråga är: Vilket objektiv ska man ha till en sådan?:p
Jag antar att du menar en Eos 300D (digital) och inte en Eos 300 (film)? Oavsett vilket det är kan du ha i stort sett vilket canonobjektiv som helst.
Ett väldigt omtyckt normalzoomobjektiv, alltså ett bra allroundabjektiv, är Sigma 18-50/2,8 EC DC som kostar drygt 4000 nytt men ibland går att hitta begagnat för runt 2000-2500. Ett annat vanligt alternativ med litet längre brännvidd (mer "tele-aktigt") är Canon 28-105 3,5-4,5 USM. De brukar ligga runt 1500-2000 begagnade i bra skick. Behöver du ingen zoom utan kan leva med fast brännvidd finns till exempel Canon EF 50/1,8 II som kostar runt 1200 nytt men sällan säljs begagnat. Grymt prisvärt, fast som sagt ingen zoom. Utöver dessa finns några tiotal andra objektiv som också kan funka utmärkt.
 
Sv: Objektiv till canon eos 300?

Tack så mycket, men oj vilka priser! Den är inte digital utan man sätter in film rullar:p

Skuggan_
 

Liknande trådar

Tjatter Efter att ha läst tråden "Hjälp, jag har för mycket prylar" som femtioelva köpare/spekulanter har de mest konstiga frågor och klagomål...
Svar
1
· Visningar
1 101
Senast: Happimess
·
Juridik & Ekonomi Tips och råd, vad att tänka på? För ca 1,5 år sedan kom det fram att min systers sambo var/är spelmissbrukare. Det kom fram under stor...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: Ava22
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
489
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp